آفتاب

نوری مالکی: باید با صهیونیسم و وهابیت مبارزه کنیم

نوری مالکی: باید با صهیونیسم و وهابیت مبارزه کنیم

معاون رییس‌جمهور عراق گفت: ‌امروز شاهد اتحاد علنی صهیونیست با وهابیت بر ضد جبهه مقاومت هستیم. جنگ جریان وهابیت و صهیونیست با ما جنگی از داخل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، نوری مالکی صبح شنبه در افتتاحیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و همایش بین‌المللی امام سجاد که در سالن اجلاس سران برگزار شد با بزرگداشت برگزاری این همایش افزود: من افتخار می‌کنم که در جمع تعداد زیادی از نخبگان مکتب (ع) هستم تا به حل چالش‌هایی که شیعیان با آن مواجه‌اند بپردازیم.

مجمع جهانی اهل بیت (ع) جایی است که شیعیان تحت سایه آن جمع می‌شوند. مسلمان اهل بیت (ع) را دوست دارند و از این طریق به اهل بیت (ع) و پیامبر (ص) نزدیک می‌شوند به جز گروه اندکی از صدر اسلام به دشمنی با اهل بیت (ع) پرداخته‌اند.

او ادامه داد: ما باید به دنبال کم کردن حساسیت در جوامعی که شیعیان با پیروان مذاهب دیگر هستند باشیم. ما باید به دنبال وحدت بین شیعیان و تقریب مذاهب باشیم. ما می‌توانیم چالش‌ها را با رفتار درست از بین برویم. ما به مدرسه اهل بیت (ع) تعلق داریم؛ مدرسه‌ای که عرفان را به امام خمینی (ره) آموخت که ایشان حکومت شاهنشاهی را از بین برد. مدرسه‌ای که به شهید صدر درس فداکاری داد و ایشان برای آزادی جامعه جان خویش را فدا کرد.

نوری مالکی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری برای تقویت مدرسه اهل بیت (ع) و حمایت از پیروان این مدرسه و تمام مسلمانان و همکاری بین حکومت اسلامی در جنبه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی تلاش می‌کنند. ما از این تلاش‌ها حمایت می‌کنیم و این هم هدف ماست. وحدت ما شیعیان سبب‌ساز تقویت بین مذاهب اسلامی می‌شود تا میان شیعیان وحدت وجود نداشته باشد امکان تقریب مذاهب وجود ندارد.

وی با اشاره به اوضاع عراق گفت: شیعیان عراق از تکفیری‌ها رنج‌های بسیاری می‌برند. در عراق جریان‌های استعماری از ابتدای سقوط نظام صدام علیه مردم این کشور توطئه کردند و عربستان و اسراییل با استفاده از مزدوران محلی سعی در تجزیه عراق داشتند.

نوری مالکی خاطرنشان کرد: شیعیان در کشورهای مختلف از وهابیت و صهیونیست رنج می‌برند و تا زمانی که وهابیت فعالیت می‌کند گروه‌های تکفیری هم‌چون القاعده، داعش و بوکوالحرام وجود خواهند داشت. اسراییل مسلمانان و شیعیان را هدف قرار می‌دهد. جنگ صهیونیست با شیعیان به جنگ نظامی محدود نیست آن‌ها در تمام جنبه‌ها می‌جنگند. امکان ادامه حیات با اسراییل نیست چون رژیم صهیونیستی توسعه طلب است. پس باید همانطوری که با وهابیت می جنگیم با صهیونیست ها هم جنگید.

او گفت:‌ امروز شاهد اتحاد علنی صهیونیست با وهابیت بر ضد جبهه مقاومت هستیم. جنگ جریان وهابیت و صهیونیست با ما جنگی از داخل است. چون این جریان از ابزار داخلی استفاده می‌کنند و برای شکست این هجوم باید از تمام ابزار دولتی، قانونی و رسانه‌یی استفاده کنیم. باید اوضاع داخلی خودمان را درست کنیم و نظرات را به یکدیگر نزدیک کنیم.

انتهای پیام

کد N921719

وبگردی