آفتاب
شیخ نعیم قاسم:

راه‌ حل اصلی بحران‌های منطقه راهکارهای سیاسی است

راه‌ حل اصلی بحران‌های منطقه راهکارهای سیاسی است

جانشین دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: باید برای همکاری میان امت اسلامی چاره‌اندیشی شود و بهترین راهکار طراحی برنامه‌ای جامع برای جاری ساختن معارف اسلامی در میان مردم است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شیخ نعیم قاسم در ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) که با حضور شخصیت‌های برجسته کشورهای اسلامی و مسئولان عالی رتبه کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان این‌که «همگی ما عظمت اهل بیت (ع) را درک می‌کنیم و می‌دانیم که این بزرگان همواره در برابر مشکلات استقامت داشته‌اند تا اسلام ناب محمدی را برای ما به ارمغان بیاورند» اظهار کرد: برگزاری چنین اجلاس‌هایی بهانه‌ای برای تقویت انس و الفت با معارف اهل بیت (ع) و نزدیکی به مکارم اخلاقی آنان است.

وی ادامه داد: امام سجاد (ع) در رساله حقوق خود یک قانون اساسی بسیار ارزشمند را برای بشر به ارمغان آورده است و دعای مکارم الاخلاق امام سجاد (ع) به عنوان یک دعای نزدیک کننده جهان اسلام به همدیگر باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد رشد و تقویت وحدت امت اسلامی باشیم.

جانشین دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ایران اسلامی به عنوان قلب تپنده امت اسلام شناخته می‌شود و باید برای همکاری میان امت‌های اسلامی چاره‌ای اندیشیده شود و بهترین راهکار برای این امر طراحی برنامه‌ای برای جاری ساختن معارف اسلامی در میان مردم و همچنین تقویت روحیه مقاومت در برابر تکفیری‌ها و منافقین است.

نعیم قاسم خاطرنشان کرد: آنچه موجب پیروزی‌های گذشته لبنان و مقاومت اسلامی در جای جای کشورهای اسلامی شده تنها توسل و تمسک به معارف اهل بیت (ع) است و خوشبختانه شاهد رشد این معارف در میان سایر امت اسلامی نیز هستیم.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و برجام تصویب شده گفت: این برجام تا حدود زیادی توانسته رویکرد غرب نسبت بعه ایران و حامیان این کشور را تغییر دهد و شاهد بالا رفتن توانمندی‌های کشورهای مقاومت در برابر یاغیان هستیم. جمهوری اسلامی ایران همواره بر مقاومت و جهاد اسلامی تاکید داشته است.

نعیم قاسم یادآور شد:‌ نیروهای مقاومت اسلامی در لبنان و سایر کشورها تنها با الگو از انقلاب اسلامی ایران می‌توانند پیروزی‌های آینده خود را تضمین کنند و بدون توجه به این امر نمی‌توان شاهد آینده مناسب برای کشورهای اسلامی بود. راه حل اصلی بحران‌های منطقه راهکارهای سیاسی است. در کنار راه کارهای سیاسی نیز باید راهکارهایی ارائه شود تا شاهد تسریع در رسیدن به نتیجه باشیم.

جانشین دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: برای ارتقای امنیت در منطقه در مرحله اول باید روسا و رهبران کشورهای اسلامی و به ویژه علما و حوزه‌های علمیه راه صحیح را تشخیص دهند و مکتب اهل بیت (ع) را در بین مردم ترویج دهند. همچنین بسیج جوامع مقاومت در سراسر کشورهای اسلامی باید برخورد اصولی با چالش‌های پیش آمده میان شیعه و سنی، مبارزه با تکفیری‌ها و جلوگیری از رشد و گسترش آن و عدم توجه به مرزبندی‌های سیاسی و فرقه‌ای در کشورهای اسلامی را جزو اصول اصلی خود بدانند تا مسیر صحیح موفقیت برسند.

انتهای پیام

کد N921672

وبگردی