آفتاب
ندیمی:

توسعه صادرات کالاهای ایرانی نیازمند کیفی سازی است

توسعه صادرات کالاهای ایرانی نیازمند کیفی سازی است

نماینده مردم لاهیجان در مجلس گفت: ما اگر بخواهیم با اقتصاد مقاومتی نبض بازار کالاهای ایرانی را در منطقه و جهان در دست بگیرم، باید کالاهای با تراز و کیفیت مناسبی را وارد بازار جهانی کنیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، منطقه گیلان، ایرج ندیمی، نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات بی‌رویه به کشور، اظهار کرد: بازار آدابی دارد که دو رکن اصلی آن عبارت از کیفیت و خدمات کالا است، بنابراین ما اگر بخواهیم با اقتصاد مقاومتی نبض بازار کالاهای ایرانی را در منطقه و جهان در دست بگیرم، باید کالاهای با تراز و با کیفیت مناسبی را وارد بازار جهانی کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه صادرات کالاهای ایرانی نیازمند کیفی سازی است، افزود: ‌خیانت به تولید داخلی نتیجه صادارت اجناس غیر کاربردی و به اصطلاح تاریخ گذشته است؛ زیرا اگر کالای بی‌کیفیت با برند ایرانی در بازار جهانی عرضه شود، بطور حتم مشتریان بین‌المللی کالاهای ایرانی را از بین می‌برند.

ندیمی گفت: موضوعی که بسیار مهم است در عرصه صادرات شناورهای دریایی این است که ما به شناور برای حمل و نقل اعم از تجاری و اقتصادی و صیادی نیاز مبرم داریم و این در حالی است که ما قانون ساخت داخلی داریم؛ بر این معنا که ما به اندازه‌ای که تولید داریم، می‌توانیم واردات داشته باشیم.

نماینده مردم سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واردات شناورهای دریایی اگر بر طبق اصول اقتصادی انجام نشود، می‌تواند در عرصه صنعت دریایی که یک صنعت مولد و تاثیرگذار است برای ما ایجاد چالش اقتصادی بکند.

وی بیان کرد: قانون ساخت داخل به صراحت اعلام می‌کند که باید برای نیاز کشور واردات انجام شود اما اگر این وارادت به تولید داخلی ضربه بزند نمی‌تواند توجیه منطقی داشته باشد؛ زیرا بدین صورت ما با دست خودمان تولید داخلی را وارد چالش می‌کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآورشد: موضوع واردات چه خواسته و چه ناخواسته با مشکل کمبود منابع روبرو است و از همین رو ما باید با اقتصاد مقاومتی توازن بازار اقتصادی کشور را رقم بزنیم.

انتهای پیام

کد N919754

وبگردی