آفتاب

رایزنی وزرای خارجه ایران و سوریه

رایزنی وزرای خارجه ایران و سوریه

ظریف و ولید معلم، وزرای خارجه ایران و سوریه آخرین تحولات سوریه و روابط دو جانبه را به بحث و تبادل نظر گذاشتند.

ظریف در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های جدید در صحنه‌های داخلی و بین المللی اظهار داشت: شرایط و رخداد های جاری در منطقه بدرستی رویکرد های واقع بینانه ایران مبنی بر اینکه داعش و اقدامات شنیع و هولناک آن، مخاطره واقعی جهان امروز شده است اذعان دارد.

وی افزود ملاحظه می‌کنید که این مخاطره جهانی(داعش) نه تنها سوریه ، عراق، یمن ، لبنان ، تونس، و آمریکا و فرانسه بلکه جدیداٌ ترکیه و عربستان را نیز با چالش حقیقی مواجه ساخته است.

ظریف با تبیین تحولات جاری گفت: ما مسیر حل مسائل سوریه را راه حل سیاسی می دانیم و هیچ چشم انداز مناسبی برای راه‌حل نظامی پیش بینی نمی‌کنیم. نظر جمهوری اسلامی ایران احترام به حاکمیت و تعیین سرنوشت سیاسی بر اساس آرای مردم و عدم دخالت خارجی در امور داخلی کشورها است بویژه اینکه چه کسانی رهبری سوریه را بعهده داشته باشند مربوط به شان مردم سوریه است.

در این دیدار ولید معلم با اشاره به دستاورد های بزرگ ایران در ارتباط با پروژه هسته ای در عرصه جهانی و منطقه‌ای گفت: ما دستاورد های ایران را در خصوص پرونده هسته ای برای پیشبرد دیپلماسی و گفتمان گفتگو در حل مشکلات منطقه بسیار مهم و حائز اهمیت می دانیم.

انتهای پیام

کد N919442

وبگردی