آفتاب

وزیر امورخارجه کشورمان با رئیس جمهور سوریه دیدار کرد

وزیر امورخارجه کشورمان با رئیس جمهور سوریه دیدار کرد

رییس جمهور سوریه با اشاره به دستاورد موفق توافق هسته ای اظهار داشت. دستاورد هسته ای ایران ، دستاورد و موفقیتی بزرگ برای وزارت امور خارجه این کشور است و این موفقیتی برای ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران و برای تمامی ملتها و دولتهای دوست بود.

رئیس جمهور سوریه افزود:مردم سوریه در هنگام پیروزی ایران در توافق هسته ای با 1+5 ، بر این باور رسیدند که این شجاعت،مقاومت و پایداری نتیجه و ثمره خوبی برای تامین و حفظ حقوق هسته ای ایران در بر داشت.

بشار اسد با تقدیر از ظرفیتهای دیپلماتیک ایران در سایه توافق هسته‌ای ایران با غرب گفت: پیامد های خوبی برای دستیابی راه حل و مرتفع کردن مشکلات و منازعات مختلف در کشورهای منطقه خواهد بود و این ظرفیتی کار آمد است. ما آمادگی داریم نقطه نظرات و دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران را برای برقراری صلح و ثبات در منطقه مورد توجه قراردهیم.

آقای دکتر ظریف با ابلاغ سلام گرم ریاست جمهوری ایران به آقای بشار اسد ریاست جمهوری سوریه اظهار داشت، ما بعنوان ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران حمایت همه جانبه خود را از سوریه بعنوان محور مقاومت اعلام می کنیم.

وزیر امورخارجه کشورمان افزود پایداری سوریه و لبنان در برابر تجاوزات رژیم صهینوستی و ایادی آنها که با افراد و عمال تروریستی در صدد تضعیف سوریه هستند به نتیجه نخواهند رسید و ما سوریه را بعنوان رمز مقاومت در منطقه می بینیم. دکتر ظریف با تشریح جایگاه سوریه در تحولات منطقه، استقلال و امنیت سوریه را در پرتو سیاستهای آقای بشار اسد ، توجه و اهتمام اصلی و راهبردی ایران دانست.

به گزارش ایسنا وزیر خارجه کشورمان پس از دیدار با بشار اسد و لید معلم و رمضان عبدالله و همچنین زیارت حرم حضرت زینب دمشق را به مقصد تهران ترک کرد.

انتهای پیام

کد N919440

وبگردی