آفتاب

تاکید علی‌لو بر ضرورت افزایش توان تولید داخلی در پساتحریم

تاکید علی‌لو بر ضرورت افزایش توان تولید داخلی در پساتحریم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: دولت افزایش توان تولید داخلی و تقویت کیفی محصولات را از جمله برنامه‌های خود به‌عنوان شاکله برنامه‌ پساتحریم قرار دهد.

علی علی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با تاکید بر این که از دیدگاه استراتژی اقتصاد مقاومتی نباید توافق موجب افزایش واردات و احیانا آسیب به تولید داخلی شود، اظهار کرد: این مساله فرصتی را به وجود آورده که در جهت افزایش توان تولید داخلی و ارتقاء کیفی وارداتی کردن محصولات پیش برویم.

نماینده مردم شبستر در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: انتقال تکنولوژی از خارج به داخل کشور و نیز انتقال فناوری در مواردی که ضعف وجود دارد جریانی است که باید ایجاد شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بر همین اساس از دولت درخواست کرده‌ایم که شاکله برنامه پساتحریم را تقویت تولید داخلی، انتقال تکنولوژی و نیز ارتقای کیفی محصولات اختصاص دهد و در صورت لزوم آن را به صورت لایحه به مجلس ارائه کرده و کمیته ویژه‌ای از سوی مجلس بر کار، نظارت داشته باشد.

وی با تاکید بر این که در این مساله نباید انحرافی در اجرا وجود داشته باشد، گفت: در واقع، این همان چیزی است که مطلوب نظام و مجلس است البته که بین حرف تا عمل فاصله زیادی وجود دارد.

علی‌لو درباره این که گفته می‌شود با استقبال برخی شرکت‌ها برای همکاری با ایران، تولیدات خودرویی کاهش داشته است، اظهار کرد: صنعت خودروسازی نیز از جمله صنایعی است که در راستای تقویت تولید داخلی باید به آن توجه ویژه‌ای می‌شود البته برخی صحبت‌ها درباره کاهش تولید وجود دارد اما هنوز چیزی قطعی نیست و امیدواریم که نتایج هرچه شد به نفع ایران باشد زیرا براساس این صحبت‌ها نمی‌شود کاری انجام داد.

انتهای پیام

کد N918776

وبگردی