آفتاب

واکنش رابرت موگابه به شکار شیر مشهور زیمبابوه

واکنش رابرت موگابه به شکار شیر مشهور زیمبابوه

رابرت موگابه در واکنش به کشته شدن شیر مشهور این کشور به نام "سسیل" توسط یک گردشگر آمریکایی، مردم کشورش را متهم کرد به اینکه در انجام مسئولیت خود به منظور حفاظت از این شیر کوتاهی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رابرت موگابه، رییس جمهور زیمبابوه در نخستین اظهارنظرهای علنی خود درباره حادثه کشته شدن این شیر توسط یک گردشگر آمریکایی خطاب به مردم زیمبابوه گفت که آن‌ها باید از منابع طبیعی کشورشان در مقابل خرابکاران خارجی محافظت کنند.

موگابه در یک سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز قهرمانان در زیمبابوه گفت: همه منابع طبیعی زیمبابوه متعلق به شماست. حتی "سسیل" نیز متعلق به شما است. او کشته شده اما این مسئولیت شما بود که از او محافظت کنید و شما در حفاظت از او کوتاهی کردید.

وی ادامه داد: خرابکارانی وجود دارند که از همه جای جهان به این جا می‌آیند. مسافران عادی نیز ممکن است به کشور ما بیایند اما مسافران دیگری نیز هستند که می‌خواهند خرابکاری کنند و به شکل غیرقانونی و نامشروع بخشی از منابع کشور ما را به دست بیاورند.

موگابه خاطرنشان کرد: همه حیات وحش زیمبابوه متعلق به شماست و ما باید از آنها محافظت کنیم. نباید آن‌ها هدف شلیک تفنگ قرار گیرند و این یک گناه است. هنگامی که هفت یا هشت سال داشتم جلوی مرا در شکارکردن حیوانات با تیر و کمان گرفتند و به من گفتند که این حیوانات نیز مخلوقات خدا هستند.

زیمبابوه یک صنعت شکار حیوانات قانونی دارد اما مقام های این کشور اعلام کردند، جیمز والتر پالمر، گردشگر آمریکایی که شیر معروف زیمبابوه را کشت، مجوز شکار نداشته است.

انتهای پیام

کد N917300

وبگردی