آفتاب
ولادیمیر پوتین:

«سازمان رتبه‌بندی اعتباری» روسیه باید اعتماد بازار را جلب نماید

«سازمان رتبه‌بندی اعتباری» روسیه باید اعتماد بازار را جلب نماید

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز ضمن تمجید از آغاز به کار «سازمان رتبه بندی اعتباری ملی» در این کشور بر لزوم استقلال این نهاد تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین امروز درباره ایجاد سازمان رتبه بندی اعتباری ملی توسط بانک مرکزی روسیه گفت: ایجاد این سازمان به مصلحت کشور است، اما این نهاد باید مستقل باشد تا جاییکه تمامی عناصر فعال در بازار بتوانند به آن اعتماد کنند.

وی در دیدار با مسئولین بانک مرکزی این کشور تصریح کرد: به دشواری های ایجاد این نهاد ملی واقفم و به همین دلیل است که می گویم این سازمان ملی باید به طور کامل مستقل بوده تا بازار و عوامل اقتصادی به آن اعتماد کنند. این تنها راهی است که می توان از طریق آن فعالیت های این نهاد رتبه بندی را سازمان دهی نمود.

پیشتر و با هدف مقابله با اقدامات خصمانه کشورهای غربی علیه روسیه از زمان الحاق کریمه به این کشور و نیز بحران در شرق اوکراین، مقرر شد تا سازمان رتبه بندی اقتصادی در روسیه در برابر نهادهای مشابه غربی تشکیل تا بتواند به عنوان جایگزینی برای نهادهای رتبه بندی اقتصادی غربی به فعالیت بپردازد.

نهادهای رتبه بندی اقتصادی غربی با اعلام رتبه های اقتصادی بانک ها و مؤسسات مالی در سایر کشورها، باعث می شوند تا فعالان عرصه اقتصاد برای حضور یا سرمایه گذاری در یک کشور به آمارهای اعلامی آن ها توجه و اعتماد کنند.

روسیه قصد دارد تا بر اساس آمارهای این سازمان ملی، بتواند با دسیسه های نهادهای مشابه غربی در تخریب اعتماد سرمایه گذاران برای فعالیت اقتصادی در این کشور، مقابله نماید.

کد N917236

وبگردی