آفتاب

نگرانی بانک‌های اسرائیلی از سونامی اقتصادی و سیاسی

نگرانی بانک‌های اسرائیلی از سونامی اقتصادی و سیاسی

روزنامه معاریو از "سونامی سیاسی و اقتصادی" به دلیل تصمیم اتحادیه اروپا جهت تحریم کردن بانک‌های اسرائیلی که در فعالیت‌های شهرک سازی شریک هستند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عبری زبان معاریو در گزارشی به ترس و نگرانی‌های بانک‌های اسرائیلی نسبت به تصمیم کشورهای عضو اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم بانک‌هایی که با شهرک‌های موجود در اراضی فلسطین و یا بلندی‌های اشغالی جولان همکاری می‌کنند، اشاره کرد.

در این مقاله آمده است، بانک‌های اسرائیلی تلاش می‌کنند تا هرچه بیشتر خود را از پیامدهای "سونامی اقتصادی و سیاسی" که در کمین رژیم صهیونیستی است، دور نگه دارند.

مرکز پژوهش‌های وابسته به کمیسیون روابط خارجه در اتحادیه اروپا تصمیم خود را طی چند هفته پیش منتشر کرد که براساس آن اتحادیه اروپا باید بانک‌های اسرائیلی که در فعالیت‌های اقتصادی در مناطق اشغالی شریک هستند، تحریم کند.

در این مقاله به نقل از یکی از مسئولان بلندپایه سیستم بانکی رژیم صهیونیستی نوشته شده است: این تصمیمات چند هفته قبل منتشر شد و بعد از گذشت دو روز همه چیز به پایان رسید، اما تاثیرات آن بر بانک‌های اسرائیلی و اقتصاد اسرائیل بسیار هولناک بوده و ممکن است ما را به مراحل سختی برساند و باید این مساله‌ را در عالی‌ترین سطوح بررسی کنیم.

این روزنامه همچنین نوشت: طی هفته‌های اخیر مشخص شده است که اتحادیه اروپا این تصمیمات را دنبال می‌کند و پرتنش شدن روابط میان آمریکا و اسرائیل مانع از آن می‌شود که واشنگتن جلوی این تصمیمات اروپایی را بگیرد، بلکه برعکس ممکن است مشوق آن نیز باشد.

منابع دیپلماتیک در این خصوص تصریح کردند که آمریکا دست اروپایی‌ها را برای چنین اقدامی باز گذاشته است و اروپایی‌ها را تشویق می‌کند تا تصمیمات شدیدتری علیه ادامه یافتن شهرک سازی‌ها در اراضی فلسطینی اتخاذ کنند.

منابع اسرائیلی در سیستم بانکی رژیم صهیونیستی عنوان داشتند که این سیستم بانکی با سیستم اعتباری اروپا در تماس است و اگر چنین تصمیماتی اجرایی شود، هیچ بانک اروپایی نمی‌تواند به پروژه‌های اسرائیلی اعتبار تخصیص دهد.

انتهای پیام

کد N917046

وبگردی