آفتاب

رستمیان: برخی وزرا پایتختی هستند

رستمیان: برخی وزرا پایتختی هستند

نماینده مردم دامغان در مجلس نسبت به سفر نکردن برخی وزرا به بعضی از شهرستان‌ها انتقاد کرد و گفت که وزیر برای کل کشور است و باید با حضور در تمامی روستاها و شهرستان‌ها از نزدیک با مشکلات آشنا شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عبدالرحمن رستمیان در تذکری شفاهی در صحن علنی امروز دوشنبه مجلس با قدردانی از برخی از وزرا برای سفر به شهرها و استان‌های کشور جهت نظارت بر کارها، گفت: در این بین برخی وزرا تنها به انجام سفر و دادن قول اکتفا کرده و پیگیری وعده‌هایشان نیستند، این وزرا، وزاری قولی هستند که سفرشان به نتیجه‌ای منجر نمی‌شود.

به گفته وی، وزیر نیرو قول‌های برای آب روستایی و وزیر رفاه نیز قول‌هایی برای اشتغال دادند که اجرایی نشد.

نماینده مردم دامغان در مجلس با انتقاد از پرداخت نشدن حقوق بازنشتگان معادن ذغال سنگ گفت که این افراد 30 سال با تحمل سختی و بدون ایمنی لازم کار کردند و در نهایت علی رغم تذکرات بسیار مشکل آن‌ها حل نشده است.

رستمیان همچنین با بیان اینکه برخی وزرا تنها در مراکز استان و در جلسات حضور پیدا می‌کنند و جایگاهی برای شهرستان‌ها و روستاها قائل نیستند، افزود: برخی دیگر از وزرا پایتختی هستند و بیشتر به امورات پایتخت رسیدگی می‌کنند، نمونه آن وزیر جهاد کشاورزی است که در طول 2 سال عمر دولت یازدهم هنوز به همه شهرستان‌های استان سمنان سفر نکرده است.

به گفته وی، وزرا برای کل کشور هستند و باید از نزدیک با مشکلات تمامی مردم در اقصی نقاط کشور آشنا شوند.

این عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین با تاکید بر لزوم رعایت عدالت در توزیع بودجه‌های متفرق و متمرکز و حذف لابی‌گری در تذکری دیگر گفت : از آن جا که آلودگی آب، هوا و خاک منجر به بیماری‌های مزمن می‌شود باید تلاش‌های لازم برای رفع این مشکلات شود.

انتهای پیام

کد N916957

وبگردی