آفتاب

چین هدف بعدی توفان سودلور/ ۲۵۰هزار نفر خانه هایشان را ترک کردند

چین هدف بعدی توفان سودلور/ ۲۵۰هزار نفر خانه هایشان را ترک کردند

توفان دریایی سودلور با درنوردیدن سواحل چین، ۲۵۰ هزار نفر از ساکنان استان های فوجیان و ژجیانگ را از خانه هایشان فراری داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه ای بی سی نیوز، توفان دریایی سودلور پس از بر جا گذاشتن ویرانی های فراوان و ۵ کشته در تایوان به چین رسید. این توفان با شکستن درخت ها و واژگون ساختن دکل های برق موجب قطعی برق بیش از ۱.۵ میلیون نفر در تایوان شده است.

سودلور همراه با گردباد و بارش شدید در حالی امروز به سواحل شرقی چین رسیده که ویرانه های فراوانی را بر جا گذاشته و زمین های کشاورزی را نابود کرده است. در همین حال مردم استان های فوجیان و ژجیانگ که اولین میزبانان توفان سودلور هستند، از بیم خطرات ناشی از توفان، خانه های خود را ترک کرده اند.

بر این اساس تا کنون بیش از ۲۵۰ هزار نفر از این مناطق خارج شده اند. بنا بر اعلام سازمان هواشناسی ملی چین این توفان بعدازظهر شنبه به آبهای چین رسیده و طی روزهای آینده بخش های دیگری از این کشور را درخواهد نوردید.

برآوردها حاکی است سودلور با سرعت ۱۴۴ کیلومتر در ساعت به حرکت خود ادامه می دهد. این توفان همچنین موجب لغو حرکت بیش از ۳۰۰ قطار و نیز توقف حدود ۶۰ هزار کشتی و قایق ماهیگیری در بنادر شرقی چین شده است.

کد N915157

وبگردی