آفتاب
جان کری:

سالگرد بمباران هیروشیما بیانگر اهمیت توافق هسته ای با ایران است

سالگرد بمباران هیروشیما بیانگر اهمیت توافق هسته ای با ایران است

وزیر خارجه امریکا به مناسبت هفتادمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما گفت این حادثه بیانگر اهمیت توافق هسته ای با ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در هفتادمین سالگرد بمباران اتمی شهر هیروشیمای ژاپن توسط آمریکا وزیر خارجه آمریکا بر اهمیت توافق هسته ای با ایران تاکید کرد.

روز پنجشنبه در شهر هیروشیمای ژاپن با حضور شهردار این شهر مراسمی به مناسبت سالگرد بمباران اتمی این شهر برگزار شد که در این مراسم شهردار این شهر بر لزوم برچیده شدن تسلیحات اتمی تاکید کرد.

جان کری که برای شرکت در نشست کشورهای عضو آ سه آن در کوالالامپور پایتخت مالزی به سر می برد قبل از دیدارش با وزیر خارجه ژاپن درباره اهمیت مراسم سالگرد بمباران اتمی هیروشیما به خبرنگاران گفت: «ممکن نیست درباره اهمیت این مراسم فکر نکنم. من مراسم را دیدم. نیازی به گفتن نیست که این مراسم بسیار بسیار یادآور نه تنها تأثیر جنگ ماندگار تا امروز بر افراد و کشورها است بلکه بیانگر اهمیت ترتیبات هسته‌ای است که با ایران دست یافته ایم که احتمال سلاح‌های هسته‌ای بیشتر را کاهش می‌دهد.»

وی همچنین گفت این مراسم همچنین بیانگر اهمیت کاری است که آمریکا و دیگر کشورها به ویژه روسیه با همکاری هم برای کاهش سلاح های هسته ای انجام داده اند.

 

کد N912642

وبگردی