آفتاب

درخواست بان کی مون برای حل بحران مالی بی‌سابقه آنروا

درخواست بان کی مون برای حل بحران مالی بی‌سابقه آنروا

دبیرکل سازمان ملل از تمامی کشورهای اهداکننده و حامی فلسطین خواست برای مقابله با بحران مالی آنروا و تامین 100 میلیون دلار مورد نیاز این نهاد فوراً دست به کار شوند تا امکان ادامه فعالیت مدارس سازمان ملل فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه الجزیره، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل با اشاره به مشکلات بی‌شمار فلسطینیان تاکید کرد که آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) تنها ابزار اصلی کمک به پنج میلیون آواره فلسطینی در شرایطی است که خاورمیانه در بحران سختی قرار داد.

وی گفت: من در هفته‌های اخیر با تعدادی از رهبران جهان درخصوص بحران مالی بی‌سابقه آنروا صحبت کرده‌ام. از اوضاع وخیم مالی این آژانس و پیامدهای انسانی، سیاسی و امنیتی آن شدیداً نگران هستم.

آنروا روز دوشنبه هشدار داده بود که احتمالاً قادر نباشد بازگشت نیم میلیون دانش‌آموز فلسطینی را به مدارس به دلیل کمبود منابع مالی تضمین کند.

نیکلای ملادینف، هماهنگ‌کننده روند صلح خاورمیانه نیز در ژوئیه گذشته در نشست شورای امنیت گفته بود که آنروا از بحران مالی بی‌سابقه‌ای رنج می‌برد.

حدود 225 هزار کودک در نوار غزه در بیش از 200 مدرسه وابسته به سازمان ملل تحصیل می‌کنند. آنروا برای هزینه این مدارس به کمک‌های کشورهای عضو سازمان ملل وابسته است.

انتهای پیام

کد N911534

وبگردی