آفتاب

روسیه در اقدامی تلافی‌جویانه یک دیپلمات سوئدی را از این کشور اخراج کرد

روسیه در اقدامی تلافی‌جویانه یک دیپلمات سوئدی را از این کشور اخراج کرد

وزارت خارجه سوئد اعلام کرد، یکی از دیپلمات‌های این کشور در اقدام تلافی‌جویانه دولت روسیه از مسکو اخراج شده است. پیشتر استکهلم یک دیپلمات روسی را اخراج کرده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه سوئد در این باره گفت: مقامات روسی به ما اطلاع داده‌اند که یکی از دیپلمات‌های سفارت سوئد در مسکو باید کشور را ترک کند. روسیه روشن کرده است که این تصمیم واکنشی به اقدام دولت سوئد در اخراج یک دیپلمات روسی است.

مقام یا نام این دیپلمات تاکنون اعلام نشده است.

وی درباره علت اخراج دیپلمات روسی از استکهلم خاطرنشان کرد: دیپلمات روسی به دلیل اقدامات مغایر با کنوانسیون وین که روابط دیپلماتیک بین دولت‌ها مشخص می‌کند، اخراج شد.

این مقام سوئدی اما جزئیاتی از اقدامات مغایر کنوانسیون از سوی روسیه یا حتی زمان دقیق اخراج‌ها ارائه نداد.

وی افزود: فقط می‌توانیم بگویم که این اتفاق اخیراً رخ داده است.

سخنگوی وزارت خارجه سوئد درباره تاثیر این اتفاق بر روابط بین دو کشور اظهار کرد، هنوز بسیار زود است تا درباره تاثیر تصمیم مسکو بر روابط بین دو کشور سخن بگوییم اما این اتفاق قطعاً روابط ما را بهبود نمی‌بخشد.

پیشتر در ماه ژوئن وزیر دفاع سوئد اعلام کرده بود، این کشور ظرفیت‌های نظامی و مانورهای مشترک خود را به دلیل نگرانی از فعالیت‌های نظامی روسیه افزایش می‌دهد. این در حالی است که سوئد عضو ناتو نیست.

انتهای پیام

کد N910203

وبگردی