آفتاب
آیت‌الله واعظ طبسی:

موفقیت در مذاکرات هسته‌ای مرهون عنایات حضرت رضا(ع) است

موفقیت در مذاکرات هسته‌ای مرهون عنایات حضرت رضا(ع) است

تولیت آستان قدس رضوی موفقیت در مذاکرات را مرهون عنایات حضرت رضا(ع) دانست و گفت: آقای ظریف در اوایل کار به مشهد مشرف شدند و از ما حکم خادمی حضرت را خواستند. با اینکه اعطای حکم خادمی به دلیل مراجعه‌کنندگان زیاد، برای ما دشوار است، اما بنده بلافاصله به ایشان حکم خادمی دادم و در همان جلسه گفتم که عنایت حضرت را خواهید دید.

تولیت آستان قدس رضوی موفقیت در مذاکرات را مرهون عنایات حضرت رضا(ع) دانست و گفت: آقای ظریف در اوایل کار به مشهد مشرف شدند و از ما حکم خادمی حضرت را خواستند. با اینکه اعطای حکم خادمی به دلیل مراجعه‌کنندگان زیاد، برای ما دشوار است، اما بنده بلافاصله به ایشان حکم خادمی دادم و در همان جلسه گفتم که عنایت حضرت را خواهید دید.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا_ منطقه خراسان_ آیت‌الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان،در دیدار با اعضای شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های دهه کرامت، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، تاثیر امامت و رهبری در انقلاب اسلامی، مسائل سیاسی و اجتماعی و مقابله با قدرت‌های ستمگر جهان است.

وی به مذاکرات هسته‌ای اشاره و عنوان کرد: در این مذاکرات گروه 1+5 متشکل از رجال و مغزهای سیاسی در مقابل ایران اسلامی قرار گرفتند و تمام سعی تیم مذاکره‌کننده ما این بود که در چارچوب مسائل دینی و نقطه نظرات رهبری مذاکرات را آغاز کند و ادامه دهد. این چراغ قرمز ما بوده و هست و با رعایت این اصول و به یاری خداوند موفق شدیم.

واعظ طبسی با اشاره به طرح مسائل علمی، فلسفی و کلامی توسط حضرت رضا(ع)، عنوان کرد: در آن زمان مأمون سعی می‌کرد با طرح چنین مسائلی، اسلام ناب را در انزوا قرار دهد و تهدیدی علیه حضرت رضا(ع) باشد. اما حضرت در همه جلساتی که شرکت فرمودند، این مباحث را مطرح کردند و آن چنان فائق آمدند و پیروز شدند که همه مات و مبهوت مانده بودند. به این ترتیب افکار و برنامه‌های مأمون نافرجام ماند و به جای اینکه آسیبی به معارف دینی برسد، آن جلسات در خدمت معارف اسلامی قرار گرفت.

تولیت آستان قدس رضوی برگزاری مناظرات حضرت رضا(ع) با علمای فلسفی و کلامی را نمونه دیگری از این موضوع برشمرد و خطاب به اعضای شورای بزرگداشت دهه کرامت تاکید کرد: این شورا که از عناصر و نیروهای فرهنگی تشکیل شده است، باید در ایام دهه کرامت پرداختن به این مباحث معرفتی را در دستور کار قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان با تاکید بر اینکه بحث‌های احساسی و هیجانی تاثیر آنی دارد، اظهار کرد: آنچه در ذهن‌ها می‌ماند، سازنده است و افراد را از منظر معارف دینی تربیت می‌کند، بیان این مسائل با نطق و بیانی قابل فهم برای همگان است.

واعظ طبسی با بیان این‌که شاد کردن و بصیرت افزایی مردم نیز در جای خود دارای اهمیت است و منافاتی با این مباحث معرفتی ندارد، گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و انتظار همه این است که بحث هایمان هم اصولی و اعتقادی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان با تاکید بر اینکه همه باید مراقب باشیم تا کارهای گروهی به مسایل فردی و سلیقه‌ای منتهی نشود، ادامه داد: انسان به حکم انسان بودن، در معرض گرایش به مسائل فردی است و اگر مراقب نباشیم، این آفت می‌تواند به برنامه‌ریزی‌ها راه پیدا کند.

واعظ طبسی، گرامیداشت دهه کرامت را کار مهمی دانست و تأکید کرد: انجام این امر مهم توسط هر سازمان یا گروهی که با کیفیت بهتری اجرا شود، اجر بسیاری خواهد داشت و می‌تواند وسیله عرض ارادت به ساحت قدسی حضرت رضا(ع) و قرب الهی باشد.

تولیت آستان قدس رضوی، از حرم مطهر رضوی به عنوان دنیایی از نور یاد و عنوان کرد: طواف ملائکه در این حرم که در کلام معصومین به آن اشاره شده، نشان دهنده جایگاه والای آستان مقدس حضرت رضا(ع) است و توفیق خدمت به این آستان و نشر معارف امام همام، خود، بالاترین پاداش‌هاست.

عضو خبرگان رهبری خطاب به اعضای شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن های دهه کرامت تأکید کرد: باید دل داد و دل سپرد و آگاه بود که بی‌عنایت این خاندان معظم، هیچ فعالیتی در هیچ کجا موفقیت آمیز نخواهد بود.

وی به توجه علمای بزرگ اسلام به زیارت حضرت رضا(ع) اشاره کرد و گفت: در آن روزگار که شب‌ها درهای حرم بسته می‌شد، بودند علمایی که پیش از طلوع فجر، پشت درها می‌نشستند تا به محض باز شدن درها، توفیق زیارت حضرت رضا(ع) نصیبشان شود و البته چه بسیار عنایت‌ها که در اثر همین توجهات، حاصل شد.

واعظ طبسی افزود: بنابراین ما وظیفه مهم بزرگداشت این امام همام و دیگر امامزادگان را بر عهده داریم و خیلی باید دقت کنیم که همه اطراف و جوانب قضایا در برنامه‌ها مورد توجه واقع شود.

تولیت آستان قدس رضوی هم چنین با تاکید بر اینکه آستان قدس رضوی هر چه در توان داشته باشد برای انجام بهتر برنامه‌هایی که برای گرامیداشت دهه کرامت طراحی شده، به کار خواهد گرفت، گفت: معتقدم حتما باید امام‌زادگان و مجموعه آستان قدس رضوی در قالب سیاست‌گذاری کلی و هماهنگ با یکدیگر، اهداف و سیاست واحدی را دنبال کنند.

انتهای پیام

کد N909260

وبگردی