آفتاب

پزشک هیلاری کلینتون سلامت وی برای فعالیت در ریاست جمهوری را تایید کرد

پزشک هیلاری کلینتون سلامت وی برای فعالیت در ریاست جمهوری را تایید کرد

پزشک شخصی هیلاری کلینتون با صدور بیانیه ای اعلام کرد، وزیر خارجه سبق آمریکا به لحاظ جسمی از سلامت کامل برای خدمت به عنوان رئیس جمهور آمریکا برخوردار است و مشکلات مربوط به سال 2012 وی برطرف شده اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این بیانیه درباره وضعیت سلامت جسمانی هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا بعد از آن منتشر می شود که در بیانیه‌های دیگری "بازگشت‌های مالیاتی" کلینتون از سال 2007 تا 2014 و همچنین پست‌های الکترونیکی وی در زمانی تصدی وزارت امور خارجه آمریکا نیز منتشر شده‌اند.

"لیزا بارداک"، پزشک شخصی کلینتون از سال 2001 تاکنون، در بیانیه‌ای درباره وضعیت سلامتی وی که از سوی کمپین کلینتون انتشار پیدا کرد، نوشت: کلینتون یک زن 67 ساله سالم است که وضعیت پزشکی حال حاضر او شامل کم کاری تیروئید و آلرژی فصلی به گرده گیاهان می شود.

بر اساس این بیانیه، مشکل لخطه خونی که در اواخر سال 2012 در مغز کلینتون ایجاد شد، کاملا بر طرف شده است.

بارداک نوشت: کلینتون در سال 2013 نیز مجددا مورد معاینه قرار گرفت و این معاینه حاکی از برطرف شد کامل تاثیرات مربوط به صدمه مغزی او و همچنین لخته خونی در مغز وی بود. همچنین آزمایش کلینتون برای اختلالهای مربوط به لخته نیز کاملا منفی بود.

با این حال کلینتون به عنوان یک اقدام احتیاطی باید هر روز رقیق کننده خون مصرف کند.

کلینتون در حال حاضر یکسری دارو مصرف می کند. همچنین وی آلرژی شناخته شده دارویی ندارد، سیگار نمی‌کشد، از محصولات تنباکو یا داروهای غیرقانونی استفاده نمی کند و پاره‌ای از اوقات نوشیدنی الکلی می نوشد. وی همچنین رژیمی شامل یوگا، شنا، پیاده‌روی و ورزش با وزنه دارد.

بر اساس بیانیه بازگشت های مالیاتی که خانواده کلینتون روز جمعه منتشر کرد، هیلاری و بیل از سال 2007 تا 2014، 139 میلیون دلار درآمد کسب کرده اند و در طی این مدت حدود 44 میلیون دلار مالیات فدرال داده اند.

انتهای پیام

کد N906669

وبگردی