آفتاب

تاکید آمریکا به طالبان برای دستیابی به صلح با کابل

تاکید آمریکا به طالبان برای دستیابی به صلح با کابل

آمریکا به طالبان تاکید کرد تا فرصت مغتنم برای دستیابی به صلح با دولت کابل را از دست ندهد.

آمریکا به طالبان تاکید کرد تا فرصت مغتنم برای دستیابی به صلح با دولت کابل را از دست ندهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیشن، این تاکید از جانب دولت واشنگتن پس از آن مطرح شد که پاکستان اعلام کرد طالبان و کابل نشست جدید خود را به خاطر انتشار اخبار مربوط به مرگ ملاعمر، رهبر طالبان به تعویق انداخته‌اند.

مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: این یک فرصت مغتنم برای همکاری است و ما به طالبان تاکید می‌کنیم تا از این فرصت نهایت بهره را ببرد و به صلح با دولت افغانستان برسد و صلح را در کشور برقرار سازد.

وی ادامه داد: دولت اسلام آباد نقش بسیار سازنده‌ای در روند سازش صلح میان کابل و طالبان ایفا کرده و ما خواهان تداوم این نقش سازنده هستیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که زمان مناسب برای مذاکرات سازش و صلح فرا رسیده و این فرصت مغتنمی است. طالبان می‌تواند دعوت دولت کابل را برای پیوستن به روند صلح بپذیرد و نهایتا بخشی از سیستم مشروع سیاسی در یک افغانستان متحد و منسجم شود که از جانب جامعه بین‌الملل حمایت می‌شود یا می‌تواند راه نبرد و مقابله با دولت افغانستان و بی‌ثبات کردن کشور را انتخاب کند. زمان مناسب برای دستیابی به صلحی پایدار در افغانستان همین الان است.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره حضور داعش در افغانستان نیز گفت: ایالات متحده از حضور این تروریست‌ها و نیروهای مرتبط با آن در افغانستان مطلع است و واشنگتن از نزدیک فعالیت‌های این شبه نظامیان را زیر نظر دارد.

انتهای پیام

کد N906073

وبگردی