آفتاب
/35 سال مدیریت جهادی/

عباسپور: جهاددانشگاهی در عرصه تولید علم متامرکز شود

عباسپور: جهاددانشگاهی در عرصه تولید علم متامرکز شود

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتدای تاسیس جهاددانشگاهی تا امروزه در خصوص ماموریت‌هایی که نظام جمهوری اسلامی بر عهده این سازمان گذاشته است هیچ انتقادی را نمی‌توان به عملکرد این نهاد وارد دانست.

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، اظهار کرد: بعد از انقلاب جمهوری اسلامی ایران که سرآغاز انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) است باید تحولات و انقلاب‌هایی در عرصه‌های مختلف کشور صورت می‌گرفت. از جمله انقلاب‌هایی که در عرصه‌های مختلف جامعه باید شکل می‌گرفت می‌توان به انقلاب در نظام آموزشی و دانشگاه‌ها اشاره کرد که در همین راستا معمار کبیر انقلاب دستور به تاسیس جهاددانشگاهی داد.

وی توضیح داد: بعد از تاسیس این سازمان در حوزه‌های علمی، فرهنگی، علوم پزشکی، حوزه دفاعی و به خصوص در بخش سلول‌های بنیادی خون بند ناف پیشرفت‌های چشمگیری را در کشور شاهد بودیم که این پیشرفت‌ها را مرهون جهادگران عرصه علم و فرهنگ در کشور هستیم. فعالیت‌های دقیق و مستمری که در حوزه سلول‌های بنیادی خون بند ناف صورت گرفته و با دستاورد‌هایی که در این عرصه به دست آورده باعث شده که ناباروری در کشور تا 85 در صد قابل درمان باشد که همین امر باعث اعتماد عمومی مردم به این سازمان شده است.

وی با تاکید بر این‌که «در سطح جامعه با پیشرفت‌های چشمگیری روبه روبرو هستیم که در حال حاضر خلاء بین صنعت و علم مشهود است»، توضیح داد: جهاددانشگاهی در عرصه تولیدعلم و تجاری‌سازی علم اقدامات خوبی را انجام داده که در حال حاضر برای پر کردن خلاء بین صنعت و علم باید فعالیت‌های صنعتی را قبل از انجام دادن به صورت علمی بررسی و هماهنگی لازم را بین علم و صنعت ایجاد کرد که جهاددانشگاهی در این زمینه فعالیت‌های چشمگیری را انجام داده است.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی باید در حال حاضر بیشتر فعالیت‌های خود را در عرصه تولید علم، خلاقیت علمی، کارآفرینی و تولیدات نرم افزاری متمرکز کند.

انتهای پیام

کد N904237

وبگردی