آفتاب

کارشناس محبوب مقابله با تروریسم آمریکا همدست اف.بی.آی

کارشناس محبوب مقابله با تروریسم آمریکا همدست اف.بی.آی

پایگاه تحلیلی اینترسپت در گزارشی فاش کرد، دولت آمریکا از کارشناسی ناکارآمد برای پرونده‌های مرتبط با تروریسم بهره می‌برد که هیچگونه تسلطی به زبان عربی ندارد، از مسائل خاورمیانه بی‌اطلاع است، تمام تحقیقات خود را از اینترنت جمع‌آوری می‌کند و علاوه بر این به نفع اف.بی.آی فعالیت دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تروور آرونسون در مطلبی برای پایگاه خبری اینترسپت نوشت: تردیدهای جدی درباره تجربیات ایوان کلمن، کارشناس مقابله با تروریسم آمریکا و تمایلش برای حمایت از دولت آمریکا وجود دارد و این فرد از جانب منتقدانش تنها یک تبلیغات‌چی است.

اینترسپت در گزارش خود آورده است، دولت آمریکا به کلمن و کمپانی وی مبلغ 1.4 میلیون دلار پرداخت کرده تا در دادگاه شهادت دهد، به تحقیقات اف.بی.آی کمک کند و با آژانس‌های فدرال به رایزنی بپردازد. حوزه کاری وی توانایی‌اش در کنترل و نظارت وبگاه‌های موسوم به «وب سیاه» و رهگیری داعش، القاعده و حامیان آنهاست.

به گزارش اینترسپت، براساس تئوری‌های این فرد یک‌سری شاخص‌هایی وجود دارد که اگر شخصی احتمالاً تروریست داخلی باشد، باید رهگیری شود. اما این تئوری در عمل به اثبات نرسیده است. در حقیقت اکثر تحقیقات این مقام، هرگز بررسی نشده‌ است. وی در دادگاه تایید کرد که شاخص‌هایش توسط یک تحلیل آماری که صحت آنها را اثبات می‌کند، حمایت نشده است.

مارک سگمان، روانشناس پزشکی قانونی و افسر سابق سازمان سیا که درباره عدم اعتبار ادعاهای کلمن شهادت داد، شهادت وی و گزارش‌ها را بی‌پایه و اساس، یک‌جانبه و غیرمعتبر خواند که فاقد عدالت، شفافیت و توازن هستند.

دولت واشنگتن همچنین از اسناد محرمانه درباره ایوان کلمن حفاظت می‌کند.

یکی از وکلای این پرونده به اینترسپت گفت: به نظرم کلمن یک مدافع است که همواره می‌تواند راهی را برای حمایت از دولت بیابد. ظن ما این است که در این پرونده محرمانه مربوط به کلمن، او با اف.بی.آی یا یک جاسوس شبه‌دولتی همکاری می‌کند و این واقعاً آزاردهنده است.

انتهای پیام

کد N902509

وبگردی