آفتاب

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان: اراده جهانی برای مشارکت در برنامه های اقتصادی ایران است

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان: اراده جهانی برای مشارکت در برنامه های اقتصادی ایران است

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در مصاحبه با خبرگزاری ترند در باکو تأکید کرد: مسیر توسعه جمهوری اسلامی ایران در دوره اعمال تحریمهای غیر قانونی و ظالمانه، متوقف نشد و پس از لغو تحریمها نیز روند روبه رشد خود را ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، پاک آیین با اشاره به تمایل فعالان اقتصادی جهان به مشارکت در ایران و سفر معاون صدراعظم آلمان با هیأتی 100 نفره به تهران گفت: رفع موانع غیرضروری، زمینه ساز استفاده کامل از ظرفیتهای ایران در تعامل با همه کشورهای جهان به خصوص کشورهای دوست و برادر از جمله جمهوری آذربایجان خواهد بود.

پاک آیین با تأکید بر این که در آینده تعاملات اقتصادی تهران و باکو افزایش خواهد یافت افزود: قطعنامه مصوب شورای امنیت بیانگر اراده جهانی برای مشارکت در برنامه های اقتصادی ایران است و ما این دستاورد را متعلق به همه کشورهای مستقل و درحال توسعه به خصوص همسایگان خود می دانیم.

وی به ضرورت حل مناقشات غیر ضروری در منطقه نیز اشاره کرد و گفت: این توافق به استفاده از ظرفیتهای جمهوری اسلامی ایران برای حل مناقشات منطقه ای، از جمله مقابله با داعش و افراط گرایی کمک می کند.

دیپلمات ارشد ایرانی در جمهوری آذربایجان این توافق را تثبیت کننده برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و نماد دیپلماسی برد - برد دانست و گفت: لغو هر شش قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت و خروج پرونده صلح آمیز هسته ای ایران از فصل هفتم منشور ملل متحد یک تحول مهم در مذاکرات وین بود.

انتهای پیام

کد N901840

وبگردی