آفتاب

جنتیلو: ایتالیا برای اجرای توافق هسته ای تلاش می کند

جنتیلو: ایتالیا برای اجرای توافق هسته ای تلاش می کند

وزیر خارجه ایتالیا گفت: ایتالیا تمام تلاش خود را برای اجرای توافق هسته ای ایران انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سفارت ایران در ایتالیا اعلام کرد: وزیر خارجه ایتالیا با قدردانی از فدریکا موگرینی نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خاطر نقشی که در مذاکرات هسته ای داشت، افزود که توافق هسته ای تاثیرات مثبتی برای ایران و برای همه ما به دنبال خواهد داشت و کمکی که موگرینی در این مذاکرات کرد، افتخاری برای ایتالیا و اتحادیه اروپا محسوب می شود.

'سرجو ماتارلا' رییس جمهوری ایتالیا نیز که در این نشست حضور داشت، گفت: تفاهم هسته ای با ایران معرف یک توافق تاریخی است و اکنون این توافق باید به اجرا گذاشته شود تا تاثیرات مثبت آن در تمام خاورمیانه، مشاهده شود.

رییس جمهوری ایتالیا همچنین گفت: حق وجود دولت فلسطین نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا اخیرا نیز در گفتگو با روزنامه 'کوریره دلاسرا' اظهار داشت: توافق با ایران مثبت است.

وی با تاکید بر پتانسیل اقتصادی ناشی از توافق برای شرکتهای ایتالیایی افزود: یک کشور بزرگ با بازاری بزرگ و جامعه ای در حال باز شدن، نه تا چند سال دیگر بلکه تا چند ماه دیگر و پس از لغو تحریمها است و این کشور برای شرکتهای ما فرصتی از دست ندادنی است. برای ایران، پیام این است که ایتالیا از دهه ها قبل شریک قابل اعتماد و استوار است.

همچنین قرار است وزیر خارجه به همراه 'فدریکا گوئیدی' وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا در راس هیاتی تجاری به تهران سفر کنند.

شرکتهای ایتالیایی در بخشهای مختلف اقتصادی، قبل از امضای توافق هسته ای در صف امضای قرارداد با طرف ایرانی قرار گرفته اند و 'کلاودیو اسکالتزی' مدیرعامل شرکت نفت 'انی' ایتالیا نیز در ماه مه گذشته برای دیدار با بیژن زنگنه وزیر نفت به ایران سفر کرده بود.

انتهای پیام

کد N901820

وبگردی