آفتاب

هشدار رئیس جمهوری سومالی به تروریست‌های الشباب

هشدار رئیس جمهوری سومالی به تروریست‌های الشباب

رئیس جمهوری سومالی امروز (دوشنبه) یک روز بعد از اینکه شبه‌نظامیان الشباب با بمب‌گذاری علیه هتلی در پایتخت این کشور که میزبان چند هیات دیپلماتیک بود، باعث کشته شدن دست کم 13 تن شدند، به آن‌ها نسبت به پاسخ‌دهی به این حملات سنگ‌دلانه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید نیز با محکوم کردن بمب‌گذاری روز یکشنبه، این حمله را "منزجرکننده" خواند. در حالی که گزارش‌های اولیه حاکی از کشته شدن دست کم شش نفر در این بمب‌گذاری بودند اما به گفته احمد علی، یک مقام امنیتی دولت سومالی، تاکنون 13 تن که همه آنها غیرنظامیان بی‌گناه بودند در این بمب‌گذاری کشته شدند.

این هتل به نام هتل الجزیره، میزبان هیات‌های دیپلماتیک چین، قطر و امارات متحده عربی بود و یکی از پررفت‌وآمدترین هتل‌ها نزد مسافران خارجی و مقامات دولتی سومالی محسوب می‌شود.

پکن امروز اعلام کرد، یکی از کارکنان سفارتش در سومالی در این انفجار کشته شده و سه کارمند دیگر آن نیز زخمی شدند.

این هتل سابق بر این در سال 2012 نیز هنگامی که حسن شیخ محمود، رئیس جمهوری سومالی در آن حضور داشت، هدف بمب‌گذاران انتحاری قرار گرفت.

حسن شیخ محمود، امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حمله علیه یک نماد انجام شد. هتل الجزیره جایی است که مقام‌های جامعه بین‌الملل در آن با همتایانشان در عرصه سیاست، تجارت وجامعه مدنی سومالی دیدار می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: پیام من به تروریست‌ها این است: هتل الجزیره مجددا بازسازی شده و به زودی فعالیت خود را از سر خواهد گرفت. این گونه است که ما به حملات سنگ‌دلانه‌ای نظیر این حملات که در این مورد نیز همچون اکثر موارد دیگر، تنها به قتل غیر نظامیان بی‌گناه سومالی و همکاران ما در جامعه بین المللی که برای کمک به ما در آن حضور داشتند،منجر شد، پاسخ خواهیم داد.

اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران سومالی نیز اعلام کرد: محمد عبدالکریم، یکی از خبرنگاران ارشد تلویزیون "یونیورسال" سومالی نیز جزو کشته‌شدگان این بمب‌گذاری بوده است.

همچنین ند پرایس، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حمله یادآور قصاوت‌های کورکورانه‌ای است که گروه‌های تروریستی همچنان علیه مردم سومالی مرتکب می‌شوند.

انتهای پیام

کد N901739

وبگردی