آفتاب

کشاورزان معترض فرانسوی چند جاده‌ مشترک با اسپانیا و آلمان را مسدود کردند

کشاورزان معترض فرانسوی چند جاده‌ مشترک با اسپانیا و آلمان را مسدود کردند

کشاورزان فرانسوی در تازه‌ترین اعتراض علیه کاهش قیمت مواد غذایی که آنها را به مرز ورشکستگی رسانده، چندین جاده‌ از مسیر کشورهای آلمان و اسپانیا را مسدود کرده تا ورود محصولات خارجی به فرانسه را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کشاورزان در منطقه «آلزاس» واقع در شمال شرق فرانسه از تراکتورها برای مسدود کردن شش جاده از آلمان استفاده کردند تا مانع عبور کامیون‌های حامل کالاهای کشاورزی از منطقه «رن» شوند. انتظار می‌رود مسدود شدن این جاده‌ها دست‌کم تا عصر امروز (دوشنبه) ادامه یابد.

فرانک سندر، رئیس شاخه محلی اتحادیه قدرتمند «FDSEA» گفت: ما اجازه می‌دهیم خودروها و هر چیزی که از فرانسه می‌روند، از این جاده‌ها عبور کنند. در حال حاضر بیش از هزار کشاورز در این اقدام اعتراضی برای مسدود کردن جاده‌ها شرکت دارند.

به گفته یکی از مقامات این اتحادیه، از زمان آغاز این اقدام اعتراضی در ساعت 22 یکشنبه (به وقت محلی)، چندین کامیون مجبور به بازگشت به سمت مرز شدند.

در همین حال، حدود 100 کشاورز چندین کامیون از اسپانیا را در یکی از بزرگراه‌های منطقه «اوت- گارون» واقع در جنوب غربی فرانسه غارت کرده و تهدید کردند هرگونه کامیون حامل گوشت یا میوه به مقصد بازار فرانسه را تخلیه می‌کنند.

"گیون داروی"، دبیرکل اتحادیه «کشاورزان جوان» منطقه اوت- گارون گفت: آنها از 10 تراکتور برای مسدود کردن بزرگراه «A645» در نزدیکی مرز اسپانیا استفاده کردند و باعث ایجاد ترافیکی چهار کیلومتری شدند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که کشاورزان در هفته گذشته در اعتراض به کاهش قیمت مواد غذایی که رقابت خارجی و همچنین سوپرمارکت‌ها و توزیع‌کنندگان را مقصر آن می‌دانند، شهرها، جاده‌ها و مکان‌های گردشگری سراسر فرانسه را مسدود کردند.

این کشاورزان علاوه بر مسدود کردن جاده‌ها و بزرگراه‌ها، مانع دسترسی گردشگران به منطقه «مون سن میشل» واقع در شمال فرانسه و یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های این کشور شدند.

دولت فرانسه اخیرا از یک بسته اضطراری به ارزش 600 میلیون یورو در بخشودگی مالیاتی و ضمانت‌های وامی خبر داد اما این کمک برای متوقف کردن این ناآرامی‌ها خیلی اندک بود.

انتهای پیام

کد N900993

وبگردی