آفتاب

عصبانیت صهیونیست ها از اظهارات هاکبی در مورد توافق هسته ای ایران

عصبانیت صهیونیست ها از اظهارات هاکبی در مورد توافق هسته ای ایران

اظهارات یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه آمریکا در مورد توافق هسته ای ایران و تشبیه آن به افسانه هولوکاست موجب خشم صهیونیست ها شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آمریکا رسم است که اگر نامزدی می خواهد موفقیت خود را در انتخابات تضمین کند اظهاراتی را در حمایت از رژیم صهیونیستی بیان می کند و این به آن دلیل است که یهودیان نفوذی گسترده و مهم در مراکز حساس ایالات متحده دارند و حمایت آنها از یک نامزد تا حد زیادی موفقیت وی را تضمین می کند. 

در همین رابطه «مایک هاکبی» فرماندار سابق آرکانزاس، و یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، با انتقاد از توافق هسته ای حاصل شده میان ایران و کشوورهای ۱+۵، آن را به افسانه هولوکاست تشبیه کرده و مدعی شده که «این توافق اسرائیلی ها را به سمت در کوره هدایت می کند.» 

گویا هاکبی در حمایت از صهیونیست ها زیاده روی کرده و به سراغ موضوعی رفته که یهودیبان حساسیت زیادی بر روی آن دارند. 

هولوکاست افسانه ای است که صهیونیست ها برای توجیه اشغالگری خود در فلسطین بر سر زبان ها انداخته اند. آنها مدعی هستند که در جریان جنگ جهانی دوم تعداد زیادی از یهودیان اروپا توسط آلمان نازی در کوره  های آدم سوزی سورزانده شده اند. 

حساسیت صهیونیست ها در مورد هولوکاست به حدی است که در کشورهای اروپایی و حتی آمریکا به ندرت به کسی اجازه داده می شود که در مورد آن تحقیق کرده و درستی آن را زیر سوال ببرد. 

در همین رابطه روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به اظهارات هاکبی می نویسد: شورای دموکراتیک یهودیان آمریکا، ضمن محکوم کردن اظهارات هاکبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ما قویا اظهارات هاکبی را محکوم کرده و از ۱۵ نامزد دیگر جمهوریخواهان نیز می خواهیم که آنها نیز این اظهارات را محکوم کنند. 

در ادامه این بیانیه آمده است: عنوان داشتن اینکه توافق هسته ایران اسرائیلی ها را به سمت در کوره سوق می دهد نه تنها برای رئیس جمهوور اوباما و کاخ سفید تاسف بار است بلکه موجب ناراحتی افرادی می شود که زندگی خود را در ارودگاه های آلمان نازی از دست داده اند. 

کد N900665

وبگردی