آفتاب

ساخت نسل پنجم زیردریایی‌های هسته‌ای روسیه از 2020

ساخت نسل پنجم زیردریایی‌های هسته‌ای روسیه از 2020

بنابر اعلام شرکت کشتی‌سازی روسی سوماش قرار است ساخت نسل پنجم زیردریایی‌های هسته‌ای روسیه از سال 2020 آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میخاییل بودنیچپکو، رییس کل شرکت کشتی‌سازی سوماش، واقع در شمال روسیه از آغاز ساخت پنجمین نسل از زیردریایی‌های هسته‌ای روسیه تا سال 2020 خبر داد.

رییس کل این کارخانه کشتی‌سازی در این‌باره به ریانووستی گفت: به‌زودی مراحل و اقدامات لازم برای بهبود و به روزرسانی ظرفیت‌های این کارخانه کشتی‌سازی برای تضمین این موضوع که ساخت نسل پنجم زیردریایی‌های هسته‌ای با مشکلی رو به رو نخواهد شد، انجام می‌شود.

او ادامه داد: هم اکنون کارخانه سوماش در حال خرید تجهیزات و ماشین آلات جدید است و هم‌چنین قصد دارد سیستم باربری خود را نیز به روز کند.

او هم‌چنین تاکید کرد که روند به روزرسانی تجهیزات و توسعه ظرفیت‌های این کارخانه باید تا پیش از سال 2020 و آغاز روند ساخت نسل پنجم از زیردریایی‌های هسته‌ای روسیه اتمام یابد.

روسیه هم‌اکنون در حال انجام طرح نوسازی و بهبود تجهیزات نظامی و زرادخانه هسته‌ای خود است و قرار است با هزینه‌ای به ارزش 325 میلیارد دلار 70 درصد از تجهیزات نظامی و زرادخانه هسته‌ای خود را تا سال 2020 به روزرسانی کند.

رییس کل این کارخانه کشتی‌سازی با اشاره به این که این کارخانه هیچ مشکلی با واردات برخی قطعات مورد نیاز خود ندارد، تاکید کرد: کارخانه کشتی‌سازی سوماش، هرگز از قطعات تولید شده توسط کشورهای رقیب و متخاصم با روسیه در ساخت نسل پنجم زیردریایی‌های خود استفاده نخواهد کرد.

انتهای پیام

کد N900201

وبگردی