آفتاب

راهپیمایی کردهای فرانسه در اعتراض به حملات هوایی ترکیه

راهپیمایی کردهای فرانسه در اعتراض به حملات هوایی ترکیه

صدها تن از کردهای مقیم فرانسه، عملیات هوایی دولت ترکیه علیه شبه‌نظامیان کرد در شمال عراق را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جنگنده‌های ترکیه و نیروهای زمینی ارتش این کشور مواضع داعش و شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) را در عراق هدف قرار دادند. دولت آنکارا اعلام کرد که به ایجاد یک منطقه امن بر فراز شمال سوریه کمک می‌کند.

ترکیه نقش خود را در ائتلاف آمریکایی ضدداعش در پی کشته شدن 32 تن از شهروندانش در شهر مرزی سروچ در نزدیکی سوریه افزایش داده و البته به مواضع شبه‌نظامیان کرد هم حمله کرده است.

اعضای جامعه کردهای فرانسه در جریان راهپیمایی اعتراضی در پاریس پلاکارت‌هایی را با محکوم کردن این حملات در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: "رجب طیب اردوغان قاتل است".

یکی از کردهای ساکن فرانسه گفت: ترکیه سیاست دوگانه‌ای در قبال کردها اتخاذ کرده است. من این حملات را علیه کردهای ترکیه محکوم می‌کنم. ترکیه جامعه بین‌الملل را برای حمله علیه داعش مجاب کرد اما در عین حال مواضع کردها در شمال عراق را هم هدف قرار داد.

یک معترض کرد دیگر در پاریس گفت: ترکیه هیچ تغییری نکرده و همچنان جامعه کرد را هدف قرار می‌دهد. من می‌خواهم جهان مطلع باشد که سیاست ترکیه در قبال کردها تغییر نکرده است. 600 تن دستگیر شدند که تنها تعداد کمی از آنها مظنون داعش و مابقی کرد هستند.

حملات ترکیه علیه پ.ک.ک این نگرانی را به اوج رسانده که آینده روند صلح با کردها با تزلزل بیشتری مواجه شود. منتقدان از جمله اپوزیسیون ترکیه، اردوغان را به تلاش برای سوءاستفاده از کمپین علیه داعش به عنوان توجیهی برای سرکوب کردها متهم می‌کنند.

انتهای پیام

کد N899835

وبگردی