آفتاب
جهانگیرزاده در نطق میان دستور تاکید کرد:

ضرورت بررسی دقیق «برجام» در عین توجه به موفقیت به دست آمده

ضرورت بررسی دقیق «برجام» در عین توجه به موفقیت به دست آمده

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر ضرورت بررسی دقیق و توجه ویژه به ملاحظات موجود در توافق وین در عین توجه به موفقیت به دست آمده، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد جهانگیرزاده در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور با اشاره به توافق هسته ای اخیر در وین، اظهار داشت: آنچه در توافق وین بیشتر باید مورد توجه باشد، اصل تصمیم گیری مهمی است که نظام جمهوری اسلامی با اتخاذ راهبرد هوشمندانه مذاکره توانست بهانه های واهی چند سال اخیر دشمنان را پوچ کند.

وی افزود: تصمیم نظام جمهوری اسلامی از آن جهت دقیق بود که اولا توانستیم انرژی هسته ای را به جایی برسانیم که آن را تثبیت کنیم و این اتفاق مبارک، نتیجه تلاش های دانشمندان شهید و جوانان نخبه کشور و مقاومت ملت انقلابی ایران در برابر تحریم های ظالمانه و اقدامات دیپلمات های ورزیده و شجاع و انقلابی و از همه بالاتر نتیجه حمایت ها و هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: تثبیت انرژی هسته ای با داشتن چرخه غنی سازی، محافظت از فرآیند تحقیق و توسعه، حفظ تمام تاسیسات هسته ای از جمله رآکتور آب سنگین در حالی صورت گرفت که جهان بر صلح آمیز بودن آنها اذعان کرد.

جهانگیرزاده تصریح کرد: تثبیت انرژی هسته ای در حالی رخ داد که رفتار ظالمانه غرب در اعمال تحریم های ستمکارانه بر مردم ایران فروپاشید؛ آنچه در برنامه جامع اقدام مشترک و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز درباره به رسمیت شناختن برنامه غنی سازی جمهوری اسلامی آمد، خط بطلانی بر تلاش های فریبکارانه غربی ها در طول سالیان اخیر بود که رسانه های کینه توز غربی نیز در پی تصویرسازی مشمئز کننده خویش از کلیدی ترین نقطه امنیت و ثبات منطقه یعنی ایران بوده اند.

وی با اشاره به اظهارات جزع آلود برخی دولتمردان غربی به ویژه آمریکایی ها و خط و نشان کشیدن های مکرر آنها پس از توافق وین، خاطرنشان کرد: این رفتارها مطمئنا به انحراف افکار عمومی ملت ایران منجر نخواهد شد؛ چرا که آنان با تبعیت از امام حاضر و انقلابی خویش، این دستاورد را مایه تقویت وحدت خویش خواهند کرد و بر نخبگان و برگزیدگان ملت است که با در نظر گرفتن نکات مهم، به محافظت از عنصر ضروری و سازنده وحدت بپردازند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال تاکید کرد: مطمئنا توجه به نکات کلان نباید ما را از بررسی دقیق و توجه ویژه به ملاحظات موجود در توافق وین باز دارد، اما باید مراقبت کنیم تا در بررسی اجزای توافق، اصل توفیق مورد غفلت و فراموشی واقع نشود.

این نماینده مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه باید در کنار بررسی اجزای توافق اخیر، آن را پله رشد و توسعه کشور بدانیم، گفت: باید دقت کنیم که با موفقیت پیش آمده، شرایط اقتصادی آینده را با چه راهبردی دنبال خواهیم کرد؛ مطمئنا تقویت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و ارتقای توانمندی های اقتصادی همراه با تقویت سیاسی مدنظر تمام دلسوزان و ارکان نظام است و رفع دغدغه بیکاری و توسعه فضای کسب و کار و افزایش رفاه عمومی از ماموریت های مهمی است که دولت و مجلس را وا می دارد به این ماموریت مهم بیندیشند، چرا که در مرحله بسیار مهم و در بحبوحه یک آزمایش عظیم قرار داریم.

وی با یادآوری تلاش های ۷ ماه پیش وزیر امور خارجه وقت حکومت خائن سعودی و سردمداران کودک‌کش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از توافق ایران و غرب، خاطرنشان کرد: وزیر خارجه سعودی در آن زمان حامل این پیام بود که غربی ها به آنها فرصت دهند تا آنها قیمت نفت را پایین آورده و ایران اسلامی را تسلیم کنند.

جهانگیرزاده تاکید کرد: این تجربه تلخ نشان داد که سعودی ها نه تنها جانب مسلمانان را نگرفتند، بلکه عمال صهیونیست‌ها شدند، اما دنیا به ویژه آمریکایی های فریبکار و سعودی های خائن بدانند که این ملت و مسئولان آنها ثابت کرده اند که توانایی اداره کشور را در هر شرایطی دارند.

 

 

 

کد N896300

وبگردی