آفتاب
مدیر حوزه علمیه استان قم:

نظام حوزه باید مجهز به زبان‌های بین‌المللی شود

نظام حوزه باید مجهز به زبان‌های بین‌المللی شود

مدیرحوزه علمیه استان قم گفت: به منظور گستردگی فعالیت ها، آثار و برکات حوزه‌های علمیه، نظام حوزه باید مجهز به زبان‌های بین‌المللی شود.

مدیرحوزه علمیه استان قم گفت: به منظور گستردگی فعالیت ها، آثار و برکات حوزه‌های علمیه، نظام حوزه باید مجهز به زبان‌های بین‌المللی شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در مراسم افتتاح نخستین دوره تابستانی مکالمه زبان عربی در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) قم اظهار کرد: با توجه به دغدغه مراجع معظم تقلید، بزرگان و به خصوص مقام معظم رهبری، حوزه امروز شیعه باید به زبان های مختلف دنیا مجهز باشد تا بتواند رسالت الهی خود را با قوت هر چه بیشتر علمیاتی سازد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: آنچه امروز شاهد افتتاح آن هستیم به مدد همت و تلاش های خالصانه دلسوزان و خدمتگزاران حوزه علمیه امام صادق(ع) برای سربازان این حوزه است که در قالب یک نظام آموزشی مدون در قم برای نخستین بار افتتاح می شود.

فرخ فال افزود: راه اندازی این دوره با چنین سازو کار مشخص حاصل تلاش جمعی دوستان است که پیرو مطالبات مراجع معظم تقلید و به خصوص رهبر معظم انقلاب امروز به وقوع پیوسته است.

مدیر حوزه علمیه استان قم، خطاب به طلاب این دوره آموزشی گفت: باید قدر خودتان را بدانید، چرا که شما 200 طلبه از بین 14هزار طلبه ورودی سال 93 و از بین 1200 نفر از طلاب حوزه علمیه استان قم انتخاب شده اید تا در قالب 400 ساعت برنامه آموزشی در فواصل مختلف آموزش زبان عربی را با حضور اساتیدی مجرب و متخصص پشت سر بگذارید.

وی ادامه داد: این دوره تابستانی در 140 ساعت آموزشی برنامه ریزی شده است و علاوه بر قم استان های دیگری همچون سمنان، شهر کرد، یزد،‌ سیستان و بلوچستان، اردبیل و چند شهر دیگر شاهد برگزاری این دوره آموزشی است.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه‌نیوز، فرخ فال گفت: آغاز این دوره از مطالبات ارکان حوزه است، شروع این کار با همت، تلاش و حرکت درست شما رقم خواهد خورد و ان شاءالله به زودی شاهد فراگیر شدن این دوره آموزشی در سایر شهرها و استان ها باشیم.

وی تصریح کرد: تبلیغ، رسالت اصلی طلاب و فضلای حوزه های علمیه است، کسی که جانشینی ائمه اطهار علیهم السلام را عهده دار است، باید آمادگی پاسخگویی همه مردم از قومیت ها و نژادهای مختلف را داشته باشد، تبلیغ و ارشاد مربوط به داخل مرزهای ایران اسلامی نیست؛ بنابراین تجهیز شدن شما به زبان های خارجی یکی از ضروریات حوزه علمیه است که به حول قوه الهی با سازو کاری مطلوب امروز آغاز شده است.

انتهای پیام

کد N894701

وبگردی