آفتاب

تغییرات در دولت یونان

تغییرات در دولت یونان

نخست‌وزیر چپگرای یونان در پی شورش درون حزبی متحدانش بر سر رای‌گیری درباره شرایط توافق وام با طرف‌های خارجی، برخی از تندروها را برکنار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، وزرای جدید دولت یونان پس از ترمیم کابینه ادای سوگند کردند. در واقع الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان عناصر مخالف خود را از کابینه اخراج کرد.

در این جابجایی، وزیر انرژی یونان و دو تن از معاونان وی برکنار شدند. همچنین معاون وزیر کشور به عنوان وزیر جدید کار تعیین شد. در پی این اقدام سیپراس، راه برای مذاکره بر سر بسته سوم از کمک‌های طرف‌های خارجی از جمله اتحادیه اروپا هموار شد. علت اخراج این مقام‌ها، جدایی از رویکرد اصلی حزب چپگرای سیریزا عنوان شده است.

در جریان رای‌گیری 16 ژوئیه در پارلمان یونان درباره شرایط توافق وام، 39 تن از اعضای سیریزا از حمایت از دولت سیپراس دست کشیدند. در این شرایط بر لزوم افزایش مالیات‌ها، کاهش هزینه‌ها و همچنین کاهش حقوق بازنشستگی تاکید شده است.

سیپراس به جای شورشیان حزبش، نام متحدان خود و یا شرکای ائتلافی کوچکتر خود از حزب راست‌گرای یونانیان مستقل را اعلام کرد و هدف وی تصویب شرایط وام با شرکای اروپایی بود.

انتهای پیام

کد N892574

وبگردی