آفتاب
وزیر امور خارجه قطر:

روابط ایران و قطر تاریخی است/ اثر مثبت توافق هسته ای برای جهان

روابط ایران و قطر تاریخی است/ اثر مثبت توافق هسته ای برای جهان

«خالد بن محمد العطیه» وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد توافق هسته ای ایران با کشورهای غربی نه تنها برای کشورهای منطقه بلکه برای کل جهان مثبت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خالد العطیه در اظهارات خود در شبکه سی ان ان آمریکا عنوان کرد: قطر اولین کشوری بود که از حل و فصل مسالمت آمیز پرونده هسته ای ایران حمایت کرد. وی با بیان اینکه قطر به امنیت و صلح منطقه اهتمام می ورزد، تاکید کرد: داشتن برنامه صلح آمیز هسته ای برای مقاصد مسالمت آمیز تحت نظارت بین المللی حق هر کشوری است.

وزیر امور خارجه قطر در مورد موضع رژیم صهیونیستی و واکنش منفی این رژیم به توافق هسته ای ایران گفت: موضع اسرائیل به طور کلی با موضع قطر متفاوت است، دوحه بر این باور است که هیچ قدرتی در خاورمیانه از جمله اسرائیل و ایران نباید سلاح هسته ای داشته باشند.

خالد العطیه تصریح کرد: دو عقیده در مورد توافق هسته ایران وجود دارد، نخست اینکه این توافق ایران را آرام خواهد کرد و باعث خواهد شد این کشور با کشورهای منطقه همگرایی بهتر و بیشتری داشته باشد و دیگری اینکه توافق هسته ای باعث خواهد شد ایران امکانات مادی بیشتری برای تداوم اقدامات خود در سوریه، عراق و یمن در اختیار داشته باشد.

وزیر خارجه قطر در ادامه افزود: امیدواریم ایران بعد از توافق هسته ای از فرصت ها برای همگرایی بیشتر با کشورهای منطقه بهره گیری کند.

وی در مورد اختلاف دیدگاه میان تهران و دوحه گفت: اختلاف قطر و ایران یک اختلاف دوجانبه و منطقه ای نیست، ما با ایران روابط تاریخی داریم و تنها اختلاف ما در مورد موضعگیری این کشور در قبال سوریه، عراق و یمن است.

کد N891363

وبگردی