آفتاب
کامرون در گفتگو با روحانی عنوان کرد:

استقبال از توافق هسته ای/ تعهد لندن به بازگشایی سفارت در تهران

استقبال از توافق هسته ای/ تعهد لندن به بازگشایی سفارت در تهران

دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس، در گفتگوی تلفنی با حجت الاسلام حسن روحانی ضمن استقبال از توافق هسته ای، گفته است که به بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران متعهد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، دیوید کامرون به رئیس جمهوری اسلامی ایران گفته است که توافق هسته‌ای می‌تواند «شروعی تازه» در روابط بین تهران و لندن باشد.

براساس این گزارش حساب توییتری منتسب به حجت الاسلام حسن روحانی در پیامی نوشته است که دیوید کامرون در این گفتگوی تلفنی درباره همکاری احتمالی با تهران برای مبارزه با تروریسم نیز سخن گفته است.

در آذرماه سال ۹۰ و بعد از آنکه برخی معترضان به تحریم های یکجانبه انگلیس علیه ایران وارد سفارت این کشور در تهران شدند، لندن روابط خود را با تهران قطع کرد. بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم در ایران سطح روابط ایران و انگلیس، به سطح «کاردار غیر مقیم» ارتقا یافت.

امروز همچنین فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس نیز از تمایل کشورش برای بازگشایی سفارت خود در تهران خبر داد. وزیر امور خارجه انگلیس در اظهارات کوتاهی گفت: سفارت انگلیس در ایران تا پیش از پایان سال جاری بازگشایی خواهد شد. پیش از این هاموند گفته بود که «انتقال تجهیزات رایانه ای» یکی از موانع آغاز به کار سفارت انگلیس بوده است.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان روز سه شنبه ۲۳ تیرماه در وین اتریش به توافقی تاریخی در زمینه حل و فصل نهایی موضوع هسته ای ایران دست یافتند. بعد از این توافق کشورهای اروپایی از احتمال بهبود روابط خود با ایران در سایر زمینه ها سخن گفته اند.

 

 

کد N891340

وبگردی