آفتاب

ناکامی داوود اغلو در تشکیل ائتلاف با حزب دموکراتیک مردم

ناکامی داوود اغلو در تشکیل ائتلاف با حزب دموکراتیک مردم

نخست‌وزیر ترکیه در جریان دیدار با یکی از رهبران حزب دموکراتیک مردم، خواهان تلاش مضاعف در راستای پیشبرد مذاکرات با کردها در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه که به دنبال یافتن شریکی ائتلافی برای حزب عدالت و توسعه است، گفت‌وگویی دو ساعته با صلاح‌الدین دمیرتاش از رهبران حزب دموکراتیک مردم ترکیه داشت؛ گفت‌وگویی که ظاهرا در هدف خود برای یافتن شریک ائتلافی ناکام بوده است. این در حالی است که پیش از این حزب دموکراتیک مردم امکان تشکیل ائتلاف با حزب حاکم ترکیه را رد کرده است.

این مذاکرات در سومین روز تلاش‌های نخست وزیر ترکیه در چارچوب دیدار با رهبران جناح‌های مخالف و در راستای یافتن شریک ائتلافی برای تشکیل دولت صورت گرفت.

داوود اوغلو پس از دیدارش با دمیرتاش به خبرنگاران گفت: ما به این مساله اشاره کرده‌ایم که تعهدات به عمل آمده در مذاکرات صلح باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن محقق شود.

وی مذاکراتش با دمیرتاش را دوستانه قلمداد کرد اما گفت که چارچوب تشکیل یک ائتلاف بالقوه میان دو طرف در جریان این گفت‌وگو ایجاد نشده است. نخست وزیر ترکیه تصریح کرد: گفت‌وگوها ادامه خواهد داشت اما مکانیزمی برای ایجاد ائتلاف میان دو حزب وجود ندارد.

در این مذاکرات، یالچین آک‌دوغان، معاون نخست‌وزیر، مهدی اکر، وزیر کشاورزی، دامداری و مواد غذایی، افکان آعلا، وزیر کشور اسبق، آدنان بوینوکارا، نماینده آدی‌یامان و زهرا تاکسنلی اوغلو، نماینده ارزروم، نخست وزیر را همراهی کردند.

در هیأت حزب دموکراتیک مردم نیز به همراه صلاح‌الدین دمیرتاش، فیگن یوکسک داغ، ایدریس بالوکن، پروین بولدان و سری ثریا اوندر حضور یافتند.

انتهای پیام

کد N890887

وبگردی