آفتاب

داعش در پی کشتار برنامه ریزی شده غیرنظامیان عراقی است

داعش در پی کشتار برنامه ریزی شده غیرنظامیان عراقی است

نیروهای مردمی وامنیتی عراق در حالی به پیشروی خود در الانبار ادامه می دهند که داعش پس از تحمل تلفات سنگین برای مقابله با فرار و اسیر شدن تروریست های خود به بیعت گیری اجباری روی آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الاخبار، روز دوم عملیات نظامی برای بازپس گیری الانبار از داعش، شاهد پیشروی نیروهای عراقی و مردمی وعشایری بود. نیروهای مشترک ارتش و پلیس و مردمی و عشایری به دروازه های فلوجه رسیدند و برخی از مناطق آن را از شهر الرمادی جدا کردند. مناطق الشهابی، البوجاسم والحلابسه و نیز منطقه الطاحونه در شرق شهر فلوجه آزاد شد.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی اعلام کرد: جنگنده های عراقی حملاتی به مراکز داعش انجام دادند. این حملات کمک شایانی به نیروهای زمینی کرده است. الاخبار نوشت: در زمینه امور انسانی فاضل الغراوی عضو کمیساریای عالی حقوق بشر درباره بحران انسانی در مناطق درگیر و افزایش جنایات داعش هشدار داد و گفت: داعش اقدامات خاصی در فلوجه انجام داده است که هدف آن کشتار برنامه ریزی شده غیرنظامیانی است که با آن مخالف هستند.

وی افزود‌: داعش همه مساجد، گلدسته‌ ها و منازل مسکونی و راه های منتهی به فلوجه را بمب گذاری کرده است تا کشتار جمعی به راه بیاندازد. بر این اساس داعش با ربودن زنان و کودکان از خویشاوندان آن باج می گیرد.

این رسانه به نقل از عید عماش سخنگوی شورای استان الانبار از تیراندازی داعش به سوی خانواده هایی که قصد فرار از فلوجه را دارند و گروگان گیری غیرنظامیان در این شهر خبر داد.

کد N890488

وبگردی