آفتاب

کشته شدن بیش ۵۰ کودک به خدمت گرفته شده توسط داعش

کشته شدن بیش ۵۰ کودک به خدمت گرفته شده توسط داعش

۵۲ کودک اجیر شده توسط گروهک تروریستی داعش به خاطر شرکت در اقدامات مسلحانه این گروهک ازابتدای سال ۲۰۱۵ تا کنون در سوریه کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد از ابتدای ماه ژانویه تا کنون ۵۲ کودک سوری زیر ۱۶ سال در کنار تروریست های داعش کشته شده اند. تروریست ها از این کوکان تحت عنوان «بچه شیرها» یاد می کنند. دیده با حقوق بشر سوریه افزود: ۳۱ کودک در انفجارها، درگیری ها و بمباران هواپیماهای ائتلاف بین المللی ضد داعش در مناطق مختلف سوریه در ماه جاری کشته شده اند.

بر این اساس بیش از ۱۱۰۰ کودک از ابتدای سال ۲۰۱۵ تا اول جولای در کنار تروریست ها داعش به کار گرفته شده اند. داعش این کودکان را در دفاتر ویژه در مناطق تحت کنترل خود در سوریه آموزش می دهد. معمولا تروریست های داعش از کودکان برای نقاط بازرسی و جمع آوری اطلاعات از مناطق تحت کنترل خود استفاده می کردند ولی اخیرا آنها را در جنگ و عملیات انتحاری به کار می گیرند.

در همین راستا رامی عبد الرحمان مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: ۱۸ کودک از میان ۵۲ کودک، خود را در خودروهای بمب گذاری شده منفجر کرده و کشته شده اند.

وی با بیان اینکه داعش از مصیبت ملت سوریه سوء استفاده کرده و کودکان را در فعالیت های نظامی به کار می گیرد، افزود: زمانی که کودکی خود را آماده عملیات انتحاری می کند یعنی اینکه او تحت عملیات شستشوی کامل مغزی قرار گرفته است.

عبد الرحمان تاکید کرد: گروهک داعش کودکان بیکار و ترک تحصیل کرده را با دستمزد اغوا کننده فریب می دهد و از آنها در عملیات تروریستی استفاده می کند.

کد N890482

وبگردی