آفتاب
معاون سیاسی وزیر کشور خبر داد:

هیچ سازمانی حق تعیین تکلیف برای فرمانداران در انتخابات را ندارد

هیچ سازمانی حق تعیین تکلیف برای فرمانداران در انتخابات را ندارد

تهران-رییس ستاد انتخابات کشور گفت: هیچ سازمانی حق دخالت و تعیین تکلیف برای فرمانداران را نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، روز دوشنبه و همزمان با بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان، جلسه ستاد انتخابات استان تهران در محل استانداری تهران با حضور محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور، سید شهاب الدین چاووشی معاون سیاسی استاندار تهران، فرمانداران و بخشداران  برگزار شد.

سید شهاب الدین چاووشی در این نشست با اشاره به اهمیت انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار داشت: در انتخابات آنچه از اهمیت بالایی برخوردار است، پایبندی همه به قانون می باشد به همین خاطر انتخابات باید در چارچوب قانون برگزار شود.

نباید به بهانه انتخابات اقتدار ملی را خدشه دار کرد

معاون سیاسی استاندار تهران افزود: مسئولان ستاد انتخابات باید تلاش کنند تا اولا زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو را فراهم کرده و همچنین برنامه ریزی لازم برای برگزاری باشکوه و سالم انتخابات را فراهم آورند.

وی ادامه داد: متأسفانه در آستانه انتخابات شاهد برخی بداخلاقی ها هستیم اما نباید اجازه داده شود که برخی افراد و جریانات به بهانه انتخابات به تضعیف حاکمیت و اقتدار ملی بپردازند.

اجازه خدشه دار شدن اعتماد مردم به نظام را نمی دهیم

چاووشی اضافه کرد: تخریب رقبا و جریانات مقابل علاوه بر اینکه موجب تضییع حقوق افراد می شود، حقوق عمومی جامعه را دچار خدشه کرده و از نظر قانون جرم تلقی خواهد شد.

این مسئول با تأکید بر این نکته که همه باید در چارچوب اخلاق و قانون حرکت کنند، عنوان کرد: کسانی که با پخش شب نامه و انتشار برخی مطالب در سایت ها و فضای مجازی در صدد تخریب دیگران بر می آیند شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

وی گفت: انتخابات پیش رو فرصت مناسبی است تا زمینه حضور حداکثری مردم در این رویداد سیاسی ملی فراهم شده و پایه های نظام تقویت شود به همین خاطر مسئولان برگزاری انتخابات اجازه خدشه دار شدن اعتماد مردم به نظام را نمی دهند.

مجریان انتخابات بر اساس قانون به وظیفه خود عمل کنند

محمد حسین مقیمی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت حضور مردم در پای صندوق های اخذ رأی اظهار داشت: باید زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات آتی فراهم شود.

رییس ستاد انتخابات کشور رعایت قانون را مهمترین وظیفه مجریان انتخابات دانست و افزود: باید مجریان انتخابات بر اساس قانون به وظیفه خود عمل کنند.

ما امانتدار رای مردم هستیم

وی ادامه داد: مردم زمانی که آثار آرای خود را در اداره کشور ببینند قطعا حضور پرشورتری در انتخابات خواهند داشت به همین خاطر باید زمینه علاقه مندی مردم به حضور حداکثری در انتخابات آتی فراهم گردد.

مقیمی اضافه کرد: باید مجریان انتخابات بی طرفی خود را نشان دهند زیرا زمانی که مردم این بی طرفی را دیده و احساس کنند قطعا حضور پررنگ تری در انتخابات خواهند داشت.

وی با تأکید بر این نکته که امانتدار رأی مردم هستیم گفت: مسئولان و مجریان انتخابات، امانت دار رأی مردم هستند و باید در زمینه حراست از آرای مردم تمام تلاش خود را به کار گیرند.

این مسئول افزود: فرمانداران و بخشداران در حوزه های مستقل مسئول برگزاری انتخابات هستند و باید از عوامل اجرایی کارآمد و خوب استفاده کنند و هیچ سازمانی حق دخالت و تعیین تکلیف برای فرمانداران را نخواهد داشت.

 

 

 

 
[div id='__zsc_once']   
کد N888223

وبگردی