آفتاب
ابوترابی در صحن علنی مجلس:

ایستادگی تیم مذاکره کننده در برابر زیاده خواهی‌ آمریکا ستودنی است

ایستادگی تیم مذاکره کننده در برابر زیاده خواهی‌ آمریکا ستودنی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از ایستادگی تیم مذاکره کننده در برابر زیاده خواهی آمریکا و ۱+۵ تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با تشکر از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس مسیر حرکت امت اسلام به سمت قله های عزت و سرفرازی را هموار نمود.

وی ادامه داد: در روز جمعه گذشته امت اسلام، ملت بزرگ ایران، آزادی قدس را فریاد کردند و بانک آزادی خواهی امت اسلام بر بام جهان پیچید، ملت های جهان این حقیقت را برای چندمین بار تجربه نمودند که مسئله قدس و آزادی قدس شریف و زوال رژیم صهیونیستی، مسئله اول امت اسلام است.

ابوترابی فرد افزود: لازم می دانم از سوی همکاران عزیز و ارجمندم از آحاد ملت عزیز و بزرگوار در برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس تشکر و تقدیر داشته باشم.

نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنرانی خود در خصوص مذاکرات هسته ای اظهار داشت: باید به این حقیقت توجه کرد با فرض خوشبینانه حصول توافق میان ایران و اعضای ۱+۵، نباید وجوه و عرصه های مختلف پیشرفت و اقتصاد کشور را به توافق هسته ای گره زد. ما در نقطه عزیمت فعلی برای خلق اقتصاد بزرگ و پیشرفت کشور، هزار راه نرفته داریم، راههایی که در انتظار عزم و اراده ملی است، نه انتظار امضای توافقنامه یا قرارداد با فلان کشور یا گروه.

وی ادامه داد: پیشرفت و توسعه کشور در عرصه فرهنگ، اقتصاد، سیاست که راه را برای خلق سرمایه بزرگ اجتماعی هموار می کند، در گرو تصمیمات بزرگ مبتنی بر عقلانیت، دانش و اخلاق و در عرصه اقتصاد، شکل گیری اقتصاد مقاومتی است.

نایب رئیس مجلس در تشریح اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی، دانش بنیان، مردمی و مبتنی بر تولید کالا و خدمات و مدیریت مصرف است.

ابوترابی فرد اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی در پرتو توجه به ظرفیت های درونی نظام و تدوین نقشه راه قابل دفاع برای به فعلیت رساندن ظرفیت های بالقوه کشور است.

نایب رئیس مجلس افزود: پیشرفت کشور در سایه عبور از توسعه و پیشرفت و مدیریت مبتنی بر منابع به سمت پیشرفت، توسعه، مدیریت و اقتصاد دانش بنیان است.

ابوترابی فرد تاکید کرد: نگاه به درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و درآمدهای نفتی برای اداره کشور و پاسخ به نیازهای سطحی مردم همیشه برای کشور معضل آفریده است.

وی ادامه داد: در دوران وفور درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و فرآورده های نفتی، شاهد افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی و رشد نقدینگی و تورم بودیم و در  دوران کاهش درآمدهای ارزی شاهد استقراض دولت از بانک مرکزی و رشد نقدینگی و رشد تورم برآمده از آن بودیم.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: توسعه کشور در نگاه منطقی به ظرفیت های ملی نهفته است. امیدواریم مجلس و دولت با استفاده شایسته از موقعیت فعلی کشور، در صورت به دست آمدن توافق تامین کننده مصالح ملی و در صورت عدم دستیابی به توافق، برای حرکت اقتصاد ملی و دستیابی به پیشرفت با استفاده از تجارب گذشته به صورت منطقی و اصولی حرکت کنند.

ابوترابی در پایان گفت: موفقیت تیم مذاکره کننده ایران را آرزومندیم و از زحمات طاقت فرسای آنان و ایستادگی و مقاومت ستودنی‌شان در برابر زیاده خواهی آمریکا و بعضی اعضای گروه ۱+۵ تشکر می کنیم.

 

 

کد N885918

وبگردی