آفتاب

عضو شورای راهبردی اصلاحات: نگاه امنیتی به احزاب باید تغییر کند

عضو شورای راهبردی اصلاحات: نگاه امنیتی به احزاب باید تغییر کند

ایرنا نوشت:

عضو شورای راهبردی اصلاحات گفت: نگاه امنیتی به فعالیت احزاب صحیح نیست و این نگرش باید تغییر کند.

علی صوفی در نشست با اصلاح طلبان در حسینیه شالبافان شهر همدان بیان کرد: احزاب آنگونه که باید شکل نگرفتند و مردم هنوز نتوانستند در قالب احزاب فعال شوند.

وی علت این امر را وجود نگاه امنیتی به احزاب دانست و با تاکید بر اینکه هر مساله امنیتی باید در حد و اندازه خود دیده شود توضیح داد: اگر به مساله ای بزرگتر و کوچکتر از اندازه آن توجه شود می تواند فاجعه بار باشد.

وی مثال زد: اگر اعضای یک صنف اعتراضی دارند و برای نشان دادن خواسته خود در مکانی گردهم جمع می شوند، برای بررسی مشکل این افراد نیازی به تشکیل شورای تامین نیست بلکه مسوولان امر باید با برگزاری نشست مشکل آنان را بررسی و مرتفع کنند.

عضو شورای راهبردی اصلاحات در بخش دیگری از سخنانش از آغاز فعالیت شورای اصلاح طلبان همدان خبر داد و گفت: هدف از آغاز بکار این شورا ارائه یک لیست واحد در انتخابات پیش رو است.

وی اضافه کرد: یک شورای داوری در حوزه انتخابیه و استانها تشکیل شده و در صورت تعدد نامزدها آنها کار داوری و گزینش داوطلبان نمایندگی را عهده دار هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شورای داوری متشکل از افراد و جریان های اصلاح طلب مورد قبول نامزدها هستند به طور حتم به خواسته آنها مبنی بر شرکت نکردن در انتخابات تمکین می کنند.

عضو شورای راهبردی اصلاحات با ذکر اینکه یک عنصر سیاسی می تواند در روند فعالیت خود دنبال جاه طلبی و مفید بودن باشد تاکید کرد: برای نسل انقلاب مفید بودن در صحنه سیاسی جامعه بسیار مهم است به این منظور باید تجربیات را به نسل جوان منتقل کرد.

وزیر تعاون دولت هشتم گفت: کسی که از طرف حزب وارد عرصه انتخابات می شود مرامنامه و شناسنامه دارد و فراتر از اساسنامه نمی تواند حرکت کند چون جرم تلقی می شود.

صوفی افزود: یک نامزد نمایندگی برای کسب آرا احتمال دارد خود را منتسب به جریانات سیاسی کند ولی وقتی وارد مجلس شد هیچ الزامی نمی بیند انتساب خود به جریان سیاسی را احترام بشمارد.

وی اضافه کرد: هر فرد دنبال منافعی است ولی احزاب مجبورند برای فراگیری، جذب نظر مردم و عضو گیری حرف های عاقلانه و منطقی بزنند که این امر در قالب منافع ملی است.

عضو شورای راهبردی اصلاحات بیان کرد: وقتی نماینده این حزب انتخاب و وارد مجلس شورای اسلامی شود، پیروزی این حزب در این است که این نماینده چه میزان در خدمت منافع ملی است.

وی قانون اساسی ایران را کامل و بی نقص دانست و گفت: در قانون اساسی برای حضور مردم در اداره کشور ، مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده که این افراد از سوی مردم انتخاب می شوند.

وی با ذکر اینکه دوست داریم مجلس کارآمد، عاقل و کارشناس داشته باشیم بیان کرد: این خواسته جریان رقیب، اصولگرایان معتدل نیز هست.

23220

کد N885692

وبگردی