آفتاب
/روز قدس؛ روز مقابله با مستکبرین/

محمدتقی رهبر: راهپیمایی روز قدس، اسرائیل را در جهان منزوی کرده است

محمدتقی رهبر: راهپیمایی روز قدس، اسرائیل را در جهان منزوی کرده است

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: اسرائیل زمانی قصد داشت ایده منفور از نیل تا فرات را عملی کند اما همین نهضت‌های مقاومت و راهپیمایی‌های هرساله امت مسلمان در روز جهانی قدس این ایده را ناکام گذاشت.

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با اشاره به روز جهانی قدس اظهار کرد: ما هرگز نباید این جمله حضرت امام (ره) را فراموش کنیم که فرمودند« روز قدس روز اسلام است» منظور امام این بود که روز قدس نیز جزو ایام‌الله محسوب می‌شود که با حضور میلیونی ملل مسلمان جهان، جنایت‌های بی‌حد و حصر رژیم صهیونیستی محکوم می‌شود.

وی با بیان اینکه اسرائیل غده‌ای سرطانی‌ است که غربی‌ها آن را در قلب جهان اسلام کاشته‌اند، افزود: به‌حق امام راحل فرمودند« که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود»، بنابراین برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس جزو وظایف دینی ما محسوب می‌شود. رژیم صهیونیستی با وقاحت تمام زمین‌های ملت مسلمان فلسطین را غصب کرد و این زمین‌ها را در اختیار یهودی‌ها قرارداد.

رهبر تصریح کرد: اسرائیل زمانی قصد داشت ایده منفور از نیل تا فرات را عملی کند اما همین نهضت‌های مقاومت و راهپیمایی‌های هرساله امت مسلمان در روز جهانی قدس و حمایت‌های ایران اسلامی از مردم فلسطین باعث شد که نه‌تنها این ایده وقیحانه محقق نشود، بلکه امروز موجودیت رژیم صهیونیستی نیز به خطر بیفتد.

وی اضافه کرد: در روز جهانی قدس راهپیمایی‌های عظیمی که در سراسر جهان برگزار می‌شود برای محکوم کردن اسرائیل و اعلام مخالفت با هواداران رژیم صهیونیستی است. اسرائیل در قلب جهان اسلام فتنه می‌کند و متأسفانه آمریکا و غرب نیز از آن حمایت بی‌شائبه می‌کنند.

امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه خطبای نماز جمعه ما در روز جهانی قدس باید نقش رژیم آل سعود در به وجود آمدن پدیده صهیونیسم را برای مردم تبیین کنند، گفت: رژیم منحوس عربستان سعودی نقش مستقیمی در به قدرت رسیدن حکومت اسرائیل داشت، چراکه مؤسس خاندان آل سعود زمانی پای برگه‌ای را امضا کرده که در آن آمده است که تمام زمین‌های ملت فلسطین باید در اختیار یهودیان قرار گیرد.

رهبر ادامه داد: البته شعارهای روز جهانی قدس توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تعیین می‌شود و ما چیزی را نمی‌توانیم دیکته کنیم، اما به عقیده شخصی بنده باید شعار "مرگ بر آل سعود" جزو شعارهای اصلی راهپیمایی روز جهانی قدس باشد. رژیم آل سعود امروز سرزمین کعبه و مدینه را به‌ناحق غصب کرده است و خطبای نماز جمعه باید در سخنرانی‌های خود عربستان را به‌شدت موردحمله قرار دهند.

وی افزود: در راهپیمایی روز جهانی قدس نباید از مسئله یمن و کشتار آل سعود در این کشور غافل شویم. متأسفانه عربستان با کشتاری که در یمن به راه انداخته است، به نفع رژیم اسرائیل کار می‌کند اما خوشبختانه راهپیمایی روز جهانی قدس که در آن اصلاً بحث شیعه و سنی مطرح نیست، توانسته اسرائیل را در جهان منزوی کند.

انتهای پیام

کد N883828

وبگردی