آفتاب

موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با تسهیل فروش سلاح به اردن

موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با تسهیل فروش سلاح به اردن

مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که هدف از آن تسهیل فروش سلاح به اردن، یکی از اعضای اصلی ائتلاف نظامی علیه داعش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مجلس نمایندگان آمریکا به سرعت این قانون پیشنهادی را از طریق رای‌گیری شفاهی تصویب کرد تا اینکه مجلس سنا نیز در آینده به آن رای دهد.

در همین حال اد رویس، رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا عنوان داشت که اردن در خط مقدم نبرد علیه داعش بوده و با بحران آوارگان سوری مواجه است.

براساس پیش‌نویس‌های قانون، واشنگتن اردن را به فهرست کشورهایی افزوده است که از مکانیزم ساده‌ای برای امضای قراردادهای صادرات سلاح آمریکا استفاده می‌کنند و این امتیازی برای "هم‌پیمانان نادر" واشنگتن همچون کشورهای پیمان ناتو، رژیم صهیونیستی، ژاپن، استرالیا، نیوزلند و کره جنوبی است.

واشنگتن ماه فوریه از تصمیم خود برای افزایش کمک‌های سالانه آمریکا به اردن از 600 میلیون به یک میلیارد دلار در سال‌های 2015 تا 2017 خبر داد. آمریکایی‌ها همچنین آموزش نیروی مخالف سوری که آنها را "میانه‌رو" می‌خوانند، در اردن آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N882537

وبگردی