آفتاب

ایجاد شعبه قطب علمی حمل و نقل ريلی در یک کشور اروپایی

ایجاد شعبه قطب علمی حمل و نقل ريلی در یک کشور اروپایی

دبير قطب علمی حمل و نقل ريلی دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد: این قطب درصدد راه اندازی شعبه ای در خارج کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر داوود يونسيان از تصميم هسته مرکزی قطب علمی حمل و نقل ريلی برای راه اندازی شعبه ای از اين قطب در خارج کشور خبر داد و گفت: با توجه به ارتباطات بسيار خوبی که با مراکز علمی پژوهشی و دانشگاهی دنيا برقرار کرده‌ايم، قصد داريم با اضافه کردن چند عضو هيات علمی جديد از خارج کشور به مجموعه قطب، شعبه‌ای از قطب خود را در خارج کشور و ترجيحا در يکی از کشورهای اروپايی پيشرفته در حوزه حمل و نقل ريلی ايجاد کنيم .

وی با يادآوری اينکه دستيابی به يافته های علمی جديد و فناوری‌های نوين در زمينه های خاص، از جمله اهداف راه اندازی قطب علمی حمل و نقل ريلی است، از طراحی و ساخت چند سامانه اندازه گيری توسط اعضای اين قطب خبر داد .

دبير قطب علمی حمل و نقل ريلی دانشگاه علم و صنعت افزود: در حوزه فعاليت های فناورانه، اعضای قطب علمی حمل و نقل ريلی موفق به طراحی و ساخت دستگاه اندازه گيری ليزری پروفيل چرخ، دستگاه اندازه گيری ليزری پروفيل ريل و سيستم توزين در حين حرکت شده اند که رسيدن به اين موفقيت ها در شرايط تحريم اقتصادی کشور، يکی از اقدامات ارزنده و قابل توجه در حوزه حمل و نقل به شمار می آيد .

وی، توجه و پرورش نيروهای نخبه جوان را از رويکردهای اين مرکز علمی خواند و گفت: سعی کرديم با راه اندازی يک شاخه دانشجويی در قطب علمی، زمينه فعاليت و حضور جوانان فعال و نخبه را در کنار اعضای اصلی قطب فراهم سازيم که خوشبختانه اين جوانان در قالب يک تشکل علمی، مشتاقانه وارد عمل شده و حتی با کمک استادانشان، يک کتاب در حوزه حمل و نقل ريلی تاليف کرده اند .

وی فعاليت و حضور پررنگ در عرصه های بين المللی را از ديگر رويکردهای جدی قطب علمی حمل و نقل ريلی برشمرد و به برگزاری يک کنفرانس مشترک با دانشگاه استانبول در کشور ترکيه در اسفندماه ۹۳ در راستای گسترش تعاملات بين المللی اشاره کرد.

کد N878510

وبگردی