آفتاب
سازمان ملل مطرح کرد:

پیشنهاد مداخله نیروهای حافظ صلح و یا نیروهای مشترک عربی در یمن

پیشنهاد مداخله نیروهای حافظ صلح و یا نیروهای مشترک عربی در یمن

سازمان ملل بر ضرورت حضور نیروهای این سازمان در یمن به منظور نظارت بر اجرای هر گونه توافق آتش میان طرف های نزاع تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، عزالدین الاصبحی وزیر حقوق بشر دولت فراری یمن تصریح کرد دولت پیشنهادی در مورد اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ سازمان ملل وایجاد نیروهای مشترک عربی برای حفظ صلح ارائه کرده است.

در همین راستا اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن به پشنهاد ۷ بندی منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن را که شامل آتش بس، استقرار نیروهای بی طرف برای پیگری روند آتش بس و عقب نشینی نیروهای انصار الله می باشد، اشاره کرد.

همچنین این پیشنهاد شامل تعهد تمام طرف های نزاع برای تسهیل راه های رساندن کمک های انسانی به تمام مناطق و ایجاد بستری مناسب برای شروع روند سیاسی به منظور رسیدن به توافق است.

گفتنی است فرستاده سازمان ملل در دیدار با رئیس جمهور فراری یمن تحقق آتش بس انسانی را خواستار شد، ولی دولت مستعفی یمن با این پیشنهاد مخالفت کرد. این در حالی است که اعضای دولت فراری یمن دیدارهای رسمی خود را در واشنگتن به منظور حل و فصل بحران یمن شروع کرده اند.

از سوی دیگر یونیسف نسبت به آثار ویرانگر جنگ یمن بر بخش بهداشت و ابتلای هزاران کودک به بیماری های مختلف هشدار داد. سخنگوی یونیسف گفت: نیم میلیون کودک به خاطر کمبود شدید مواد غذایی در معرض ابتلا به سوء تغذیه قرار دارند.

کد N876242

وبگردی