آفتاب
با درخواست ارجاع پرونده اسرائیل به دادگاه کیفری؛

عربستان: اسرائیل بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است

عربستان: اسرائیل بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است

دولت عربستان ضمن استقبال از گزارش کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، اسرائیل را بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، فیصل طراد، سفیر عربستان و نماینده دائم این کشور در سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست شورای حقوق بشر در ژنو به گزارش کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه مبنی بر اینکه میزان کشتار و آسیب‌های انسانی در جنگ غزه بی‌سابقه بوده و بر نسل‌های بعدی این شهر تاثیر خواهد گذاشت اشاره کرد و گفت: این گزارش از سیاست فجیع‌ترین نظام نژادپرست جهان پرده برداست؛ نظامی که عملکردش با تمامی موارد ذکر شده در این گزارش تطابق کامل دارد.

فیصل طراد افزود: این نظام نژادپرست برای قوانین بین‌المللی احترامی قائل نیس به عنوان مثال کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو را رعایت نمی‌کند، به سیاست نقض تمام قطعنامه‌های سازمان ملل از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان و نیز قطعنامه‌های شورای حقوق بشر در تمامی زمینه‌ها از جمله انسانی، اخلاقی، قانونی و بین‌المللی ادامه می‌دهد.

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در سخنرانی خود در شورای حقوق بشر این سازمان که بر بررسی گزارش کمیته حقیقت‌یاب اختصاص داشت، گفت: این گزارش بار دیگر ثابت کرد که اسرائیل بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است و جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت و شورای حقوق بشر مسوول توقف این اقدامات هستند و باید با بازگرداندن حقوق غصب شده به صاحبان آن، پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی این مسوولیت خود را انجام دهند.

طراد ادامه داد: آنچه جهان در جنگ اخیر غزه شاهد آن بود، تجاوز از تمامی حدود و مرزهای انسانی بود.

در گزارش کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل به جنایات رژیم صهیونیستی که می‌توانند در ردیف جنایات جنگی قرار گیرند، اشاره شده و آمده است در طول جنگ 51 روزه غزه، نزدیک به 2000 فلسطینی شهید شدند که از این تعداد 1066 فلسطینی در حالی که در خانه‌های خود بودند، به شهادت رسیدند.

همچنین 370 کودک و 241 زن و هزاران مجروح حاصل 6000 حمله هوایی رژیم صهیونیستی است. این رژیم به طور میانگین روزانه 120 حمله هوایی انجام داد و در آن روزانه حدود هزار خمپاره پرتاب کرد و به این ترتیب صدها خانه و ساختمان را نابود کرد.

در این گزارش پس از آوردن تمامی شواهد و مدارک بین‌المللی برای جنایات رژیم صهیونیستی از اینکه هنوز برخی سازمان‌ها از این رژیم دفاع می‌کنند و مدعی هستند این رژیم تنها طرفی در منطقه است که حقوق بشر احترام می‌گذارد، ابراز تاسف شده است.

در این گزارش آمده است اسرائیل باید در جایگاه اول و بزرگترین ناقض قوانین بین‌المللی قرار گیرد. اسرائیل در لیست شورای حقوق بشر در رتبه اول قرار دارد.

عربستان به شدت ادامه نقض حقوق بشر فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و از شورای امنیت خواست براساس این گزارش از سکوت در برابر جنایات این رژیم خودداری کند و این رژیم را برای محاکمه به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع دهد.

انتهای پیام

کد N874237

وبگردی