آفتاب

تاثیر روزه‌داری بر آرتریت روماتوئید

تاثیر روزه‌داری بر آرتریت روماتوئید

رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: تحقیقات نشان داده است که گرسنگی و کاهش دریافت غذا، باعث کاهش پیشرفت بیماری آرتریت روماتوئید می‌شود.

دکتر باقر لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به این مطلب که بیماری آرتریت روماتوئید اثرات قابل توجهی بر زندگی و سلامت افراد دارد، گفت: درد، تورم، سفتی صبحگاهی و محدودیت در حرکت مفاصل از علایم این بیماری التهابی است که به طور عمده مفاصل مچ و انگشتان دست را درگیر می‌کند.

وی اضافه کرد: بهبود علایم این بیماری پس از گرسنگی متوسط و پرهیز از پرخوری، به دلیل تغییر در ترکیب چربی‌های بدن، به خصوص چربی‌های موجود در سطح سلول‌های بدن است.

لاریجانی تاکید کرد: گرسنگی متوسط و برنامه غذایی گیاه‌خواری یعنی استفاده از انواع مواد غذایی گیاهی می‌تواند باعث بهتر شدن علایم بیماری آرتریت روماتوئید شود. در ماه رمضان می‌توان با روزه داری و کاهش کالری دریافتی و حذف غذاهایی که باعث بدتر شدن و تشدید علایم این بیماری می‌شوند، از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد.

رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این مطلب که استفاده از انواع گوشت قرمز، روغن حیوانی، افزایش مصرف شیر، میوه‌ها و سبزیجات در ماه رمضان می‌تواند سبب کاهش علایم این بیماری در افراد شود، در پایان اظهار کرد: با استفاده از یک برنامه غذایی خاص و حذف برخی غذاها علایم این بیماری را که شامل مفاصل دردناک، تورم و سفتی صبحگاهی است، کاهش داد.

انتهای پیام
کد N872662

وبگردی