آفتاب
سرلشکر صفوی :

مسائل منطقه‌ای به نفع و در جهت افزایش وزن ایران در حال پشرفت است

مسائل منطقه‌ای به نفع و در جهت افزایش وزن ایران در حال پشرفت است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری ولایت فقیه و با حضور مردم صبور و قهرمان ایران در سی و ششمین سالگرد آن در یک نقطه عطف راهبردی قرار گرفته است و مسائل پیچیده منطقه ای به نفع ایران و در جهت افزایش وزن سیاسی و ژئوپلیتیکی ایران در حال پیشرفت است و لیکن هوشمندی ملت ایران و حمایت مردم را می طلبد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرلشکر صفوی که در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در استان البرز سخنرانی می کرد با اشاره به مسائل و تغیر و تحولات محیط پیرامونی ایران ، گفت: مسائل کشور عزیزمان ایران و تغییر و تحولات محیط پیرامونی و همسایگان ایران و همچنین تنش های محیط بین المللی نشان می دهد که ما در حال گذر از یک مرحله تاریخی و به قول رهبر عزیزمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ، در حال عبور از یک پیچ تاریخی قرارگرفته ایم.

وی ادامه داد:انقلاب اسلامی ایران به رهبری ولایت فقیه و با حضور مردم صبور و قهرمان ایران در سی و ششمین سالگرد آن در یک نقطه عطف راهبردی قرار گرفته است و مسائل پیچیده منطقه ای به نفع ایران و در جهت افزایش وزن سیاسی و ژئوپلیتیکی ایران در حال پیشرفت است و لیکن هوشمندی ملت ایران و حمایت مردم را می طلبد.

صفوی با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس گفت: راهپیمایی عظیم ملت ایران در روز قدس به عنوان یک پیام روشن و بزرگ به دشمنان تلقی خواهد شد.

دستیار ومشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر و جمعی از خانواده‌های شهدای استان تهران ، به تشریح برخی از ابعاد وجودی این شهیدان پرداخت و گفت:شهید آیت الله دکتر بهشتی شخصیت کم نظیر و بزرگ مرد تاریخ انقلاب اسلامی ایران است . نبوغ فکری و قدرت مدیریت و سازماندهی و صفات برجسته اخلاقی شهید بهشتی از او یک انسان متعالی و مطلوب در طراز انسان قرانی ساخته بود.

وی ادامه داد:آیت الله بهشتی مجتهدی جامع نگر بود که علاوه بر دروس و رشته های حوزوی مثل فقه و اصول و کلام و تاریخ اسلام و تفسیر در علوم روز، مثل سیاست ، اقتصاد و تاریخ غرب دارای جامعیت و اعلمیت بود.

وی افزود:شهید بهشتی به سه زبان دنیا یعنی آلمانی ، انگلیسی و عربی تسلط داشت و سخنرانی می کرد و یا کتاب ها را با زبان اصلی اش می خواند .

وی در ادامه به ذکر خاطراتی از شهید بهشتی و حضرت امام(ره) پرداخت و در خصوص نقش شهید بهشتی در سازماندهی های پیش از انقلاب گفت:

آیت الله دکتر بهشتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین نقش را در سازماندهی علما و روحانیون و روشنفکران و دانشجویان و دانشگاهیان و بازاریان و اصناف مختلف برای مبارزه با رژیم ستمشاهی ، با محوریت حضرت امام خمینی (ره) در ایران و خارج از ایران عهده دار بوند.

وی افزود:قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ،حضرت امام (ره) شورای انقلاب اسلامی را تشکیل داند که آیت الله بهشتی و آیت الله خامنه ای و آیت الله مطهری و آقای هاشمی رفسنجانی از اعضاء مهم و تاثیر گذار آن شورا بودند و آیت الله بهشتی در مدیریت مجلس خبرگان قانون اساسی نقش بی بدیلی داشتند.

انتهای پیام

کد N872052

وبگردی