آفتاب
دادستان کل کشور:

ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است

ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است

دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، به قاچاقچیان مواد مخدر هشدار داد که برای مبارزه با مواد مخدر اراده جدی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام‌و المسلمین رئیسی در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با بیان این که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای مبارزه با مواد مخدر گام‌های بلندی در زمینه قانون‌گذاری، رسیدگی به پرونده‌های قاچاقچیان و برخورد و مقابله برداشته شده است، اظهار کرد: همه اقداماتی که تاکنون انجام شده نشان‌دهنده‌ عزم جدی در مبارزه با مواد مخدر است.

وی افزود: باید در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر بازنگاهی به آنچه انجام شده و آنچه باید انجام بشود، داشته باشیم. در غیر این صورت این مراسم تشریفاتی می‌شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مواد مخدر یک مساله اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی است گفت: به نظر می‌رسد اگر ابعاد مواد مخدر و تهدیدی که برای منطقه و مردم جامعه دارد شناخته نشود مبارزه با آن هم یک مبارزه یک ضلعی و یا چند ضلعی خواهد بود نه این که همه اضلاع آن را در بر بگیرد. تاکنون اقدامات انجام شده برای جلوگیری از تولید مواد مخدر چشمگیر بوده و شهدایی که تقدیم نظام کردیم نشان دهنده عزم جدی در این جهاد بزرگ است بوده است.

امروز لازم است مجموعه کشورهای اروپایی و غیره که به نحوی با مساله مواد مخدر روبرو هستند پاسخگو باشند که برای جلوگیری از مواد چه اقداماتی انجام دادند و چقدر مایه گذاشتند. امروز ایران در خط مقدم مبارزه است.

رئیسی بیان کرد: مگر قرار نیست سازمان ملل جامعه‌ای عاری از مواد مخدر را رقم بزند. این مهم الزاماتی دارد که اولین آن برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر است. دوم تبادل اطلاعات در خصوص قاچاقچیان و پیگیری موضوع در کشورهای مختلف منطقه است. در واقع امر مبارزه حضور جدی نهادهای بین‌المللی را طلب می کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه امروز ایران در حال انجام یک جهاد بزرگ در امر مبارزه با مواد مخدر است، گفت: اگر ایران امر مبارزه را رها کند اولین قربانی‌های مواد مخدر کشورهای اروپایی هستند.

وی افزود: موضوع مبارزه با مواد مخدر یک موضوع اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است. جریان سلطه امروز جوامعی را می‌خواهد که جوان‌های آن روحیه ظلم‌پذیری پیشه کنند و اهل درک و منطق و فکر و تحلیل نباشند. در اروپا جوان‌ها این گونه نیستند آنها دارای درک و تحلیل اند و اجازه نمی‌دهند نظام سلطه بر آنها مسلط شود. نظام سلطه امروز می‌خواهد جوانان ما در گوشه‌ای به علت اعتیاد بیفتند و به کشور و آینده خود بی‌توجه باشند.

دادستان کل کشور افزود: امروز فیلم‌ها و سینمای هالیود روحیه ظلم پذیری را القا می‌کنند که مورد پسند نیست.

رئیسی با بیان این که انتظار داریم نهادهای بین‌المللی از امر مبارزه با مواد مخدر حمایت کنند، گفت: انتظار کمک مالی صرف نداریم، بلکه می‌خواهیم در قطعنامه‌های‌شان حرکت پرخروش ملت ایران را در این زمینه مورد نکوهش قرار ندهند.

وی تاکید کرد: متاسفانه امروز فضای مجازی نیز در خدمت مواد مخدر است و به همین خاطر سیاست ستاد مبارزه با مواد مخدر در امر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر بسیار پسندیده است. ما هر جا از مردم کمک طلبیدیم آن عرصه عرصه‌ موفقیت جدی ما بوده که می‌توان به دوره 8 ساله دفاع مقدس به عنوان نمونه‌ای در این خصوص اشاره کرد.

رئیسی در پایان گفت : اراده ما برای مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ اراده جدی است و قاچاقچیان مواد مخدر که جرائم سازمان یافته‌ای را هدایت می‌کنند بدانند مجموعه مسئولان ذیربط اراده جدی برای مبارزه دارند، البته ضروری است همه دستگاهها با ظرفیت خودشان پای کار بیایند. امروز به یقین مهمترین معضل اجتماعی ما مواد مخدر است.

وی همچنین به نظام پولی کشور هشدار داد که در اجرای قانون مبارزه با پولشویی برخورد بی‌امان با کانال‌ها و منابع اقتصادی قاچاق مواد مخدر را به دقت در نظر داشته باشند.

وی افزود: همچنین در بعد سیاسی و بین‌المللی حتما حضور وزارت خارجه و دیپلماسی با کشورهای منطقه یک ضرورت است، هر چه می‌گذرد بر اراده‌مان برای برخورد با مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی اضافه می‌شود و ستاد هم امر مبارزه را با جدیت بیشتر دنبال می‌کند.

انتهای پیام
کد N870577

وبگردی