آفتاب

ظریف در وین:زمان مهم نیست و تنها رسیدن به توافق خوب مهم است

ظریف در وین:زمان مهم نیست و تنها رسیدن به توافق خوب مهم است

به گزارش گروه اعزامی مهر به وین، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ورود به وین در جمع خبرنگاران گفت:با هدف رسیدن به یک توافق که منافع و حقوق مردم ایران در آن رعایت شده و برای همه دنیا توافق خوبی باشد، به وین آمده ایم.

ظریف درگفتگو با خبرگزاری صئت. سیما در وین افزود: مطمئن هستیم که اگر طرف مقابل آمادگی این را داشته باشد که حقوق مردم ایران  را به رسمیت بشناسد، وظایف خودش را انجام دهد، یعنی تحریم ها را بردارد و همزمان با اقدامات ایران،   اقدامات خودش را انجام دهد و زیاده خواهی نکند، حتما به یک  توافقی می رسیم که به نفع همه خواهد بود.

ظریف با بیان اینکه ما با این دید به وین آمده ایم، گفت: البته زمان مهم نیست و تنها رسیدن به توافق خوب مهم است و اینکه به یک نتیجه مناسب برسیم.

وزیر خارجه ایران پس از پیوستن به تیم مذاکره کننده ایرانی که از دوهفته پیش در وین بسر می برند، قرار است پیش از ظهر امروز با جان کری وزیر خارجه امریکا نیز که اواخر شب گذشته وارد وین شده است دیدار و گفت وگو کند.

وزیران خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان به همراه فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز طی امروز وفردا وارد وین می شوند

هشتمین دور رایزنی‌های هسته‌ای در راستای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه 27 خرداد ماه در سطح معاونان در شهر وین در جریان است.

 

کد N870541

وبگردی