آفتاب

ناتو پس از ارزیابی نیروهای افغان درباره آینده عملیات‌ها تصمیم می‌گیرد

ناتو پس از ارزیابی نیروهای افغان درباره آینده عملیات‌ها تصمیم می‌گیرد

دبیرکل ناتو تاکید کرد، این ائتلاف نظامی پس از ارزیابی نیروهای افغان در "فصل نبرد" درباره کاهش عملیات‌های خود برای آموزش نیروهای افغان تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای دولتی افغانستان در حال حاضر با دریافت کمترین کمک نظامی خارجی، متحمل سخت‌ترین تلفات نظامی در سال‌های مبارزه با شبه‌نظامیان طالبان شده‌اند. این شبه‌نظامیان حملات خود در شمال افغانستان و نیز جنوب و شرق این کشور را افزایش داده‌اند.

ناتو سال گذشته بیشتر نیروهای جنگی خود را از افغانستان خارج کرد و تنها حدود 12 هزار پرسنل برای آموزش سربازان محلی و نیروهای پلیس باقی گذاشت که ماموریت آنها نیز در پایان 2016 خاتمه می‌یابد. اما انتظار می‌رود که مربیان نظامی ناتو پیش از آن از چهار منطقه آموزشی خارج شوند و در کابل سازماندهی شوند.

براساس طرح اصلی قرار بود که چهار مرکز آموزشی در پایان سال جاری میلادی تعطیل شود اما دیپلمات‌های هم‌اکنون می‌گویند که ممکن است برخی از آنها همچنان باز بماند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز پنج‌شنبه پس از دیدار وزرای دفاع ناتو و افغانستان گفت که هنوز تصمیم نهایی درباره پایان ماموریت آموزشی اتخاذ نشده است. وی افزود: ما در حال ارزیابی شرایط هستیم و پس از پایان فصل نبرد در سال جاری میلادی، تصمیم‌گیری می‌شود. تا آن زمان، ناتو اطلاعات بیشتری درباره چالش‌های امنیتی افغانستان و ظرفیت‌های دفاعی نیروها به دست می‌آورد.

استولتنبرگ با اشاره به توقف حمایت آمریکا تاکید کرد که روند کمک‌رسانی به افغانستان برای تقویت نیروی هوایی ادامه می‌یابد.

انتهای پیام

کد N869437

وبگردی