آفتاب
عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری:

نمی‌شود حقی را نادیده گرفت و پس از آن معتقد به خدا بود

نمی‌شود حقی را نادیده گرفت و پس از آن معتقد به خدا بود

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری گفت: اگر انسان در انتخاب آزاد نباشد چگونه حق خود را بگیرد و اگر کسانی بخواهند با مکانیزم‌هایی حرف خود را بر مردم القا کنند چگونه عدالت محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین قیومی عصر امروز در همایش حق الناس که از سوی حزب مردم سالاری در هتل المپیک برگزار شد با بیان اینکه ریشه شعار امروز برگرفته از صحبت‌های امام و رهبری است که فرموده‌اند الگو و میزان رای ملت است، اظهار کرد: تفکری که در اسلام داریم و به ویژه اسلام شیعی برگرفته از حق الناس است. متاسفانه بعد از انقلاب ما درگیر جنگ و یا یک سری از مسائل دیگر بوده‌ایم و نتوانسته‌ایم به مسائل تئوریک بپردازیم.

وی ادامه داد:‌ خداوند می‌فرماید ما به انسان کرامت داده‌ایم و کرامت منشا حق است. این حق از طریق قوه تعقل و عقل به انسان داده شده است. انسان در تمام مراحل با آزادی روبرو است. اکرام به انسان مهم‌ترین اصل است.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری ادامه داد: حق برای تجلی یافتن دستی به گردن عدالت و دستی بر گردن اختیار و آزادی دارد. برای کرامت، آزادی و اختیار مهم است. بدون آزادی و عدالت هیچ حقی محقق نمی‌شود و این دروغ بزرگی است که عدالت را بدون آزادی داشته باشیم. اگر انسان در انتخاب آزاد نباشد چگونه حق خود را بگیرد و اگر کسانی با مکانیزم‌هایی حرف خود را بر مردم القا کنند چگونه عدالتی که خداوند وعده آن را داده است محقق شود.

قیومی در ادامه با اشاره به حدیثی به حضرت علی (ع) می‌فرماید: کسی که حق مردم را ادا نکند حق خدا را هم نمی‌تواند ادا کند. خداوند حقوق بندگان را مقدم بر حق خود می‌داند. حضرت علی (ع) در خطبه 22 نهج البلاغه می فرماید سوگند به خدا اگر شب ها را بر روی خاک ها بیدار باشم و بر روی غل‌ها و زنجیرها کشیده شوم برایم آسان‌تر است از زمانی که در قیامت پیامبر و خدا را ملاقات کنم در حالی که حقی را ضایع کرده باشم. نمی‌شود حق مردم را نادیده گرفت و معتقد به خدا بود.

انتهای پیام

کد N869067

وبگردی