آفتاب

بیانیه سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم‌سالاری

بیانیه سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم‌سالاری

در همایش «حق الناس» که از سوی حزب مردم سالاری در هتل المپیک برگزار شد بیانیه سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم سالاری قرائت شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیانیه سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم‌سالاری عصر امروز توسط علامه عزیزی در همایش «حق الناس» که از سوی حزب مردم سالاری در هتل المپیک برگزار شد، قرائت شد. این بیانیه به شرح زیر است:

حق جوانان این است که در ساختارهای رسمی و ساختارهای مدنی نقش موثری داشته باشند. سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم سالاری خداوند را شاکر است که در ماه ضیافت الهی موفق شد با حمایت همه جانبه دبیرکل این حزب همایش «حق الناس» را برگزار نماید لذا با تشکر از همه سخنرانان و شرکت کنندگان عزیز به ویژه جوانان و دانشجویان گرامی متذکر می شویم که اینک با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی بار دیگر سخن از حضور پررنگ جوانان و اهمیت نقش آنها در جنبش‌های اجتماعی، سیاسی بیشتر به گوش می‌رسد. همگان اذعان دارند که بدون نقش فعال جوانان موفقیت در عرصه‌های انتخاباتی برای جریان های سیاسی ممکن نبوده و نخواهد بود.

به نظر می رسد بهترین تجلی نقش‌آفرینی جوانان دین است که در حوزه‌های مختلف از جمله در عرصه سیاسی نفوذ داشته به گونه‌ای که باید اراده و رویکرد نو در سطح جامعه شکل گرفته و جوانان خود به دنبال احقاق حقوق خود حرکت کنند. حق جوانان این است که در ساختارهای رسمی و ساختارهای مدنی نقش موثری داشته باشند و با امید و نگاه به آینده با توجه به پتانسیل عظیمی که خداوند در وجودشان به ودیعه گذاشته تلاش کرده و سعی کنند در نهادهای اجتماعی- مدنی بیشتر حضور پیدا کنند تا به تدریج این خواست عمومی به شکل قانون و سیاست‌های رسمی جامعه تبدیل شود و جایگاه جوانان و نقش و فهم‌شان به رسمیت شناخته شود. از این‌رو سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم سالاری با دعوت از جوانان کشور در جهت احقاق حقوق جوانان بر این باور است که به نحو احسن از پتانسیل های جوانان در عرصه مدیریتی استفاده نشده و نیاز به حضور گسترده آنان در صحنه تصمیم گیری‌های مهم جامعه ملموس و مبرهن است و جوانان نیز باید با تمرین و گفت‌وگو در جهت رشد تحمل، مشارکت و همفکری تلاش کرده تا آمادگی حضور در فضای حقیقی و مسئولیت‌های واقعی را در آینده‌ای نزدیک داشته باشند که این امر نیاز به فعالیت‌های جدی تشکیلاتی جوانان در قالب احزاب، NGOها ، تشکل‌های صنفی و دانشجویی دارد.

شایان ذکر است برای عملیاتی کردن این امر نیاز به یک رویکرد تلفیقی در حوزه جوانان احساس می‌شود. یعنی دولتمردان باید جوانان را به عنوان یک پتانسیل عظیم کشور به رسمیت بشناسند. جوانان باید در همه عرصه‌ها چه عرصه‌های کلان، خرد،‌ اجرایی، ‌سیاست گذاری و چه قانون‌گذاری و در سایر عرصه‌ها حضور داشته باشند و همراه با آن‌ها مسئولیت داشته باشند. دولتمردان باید از ایده‌های نو و انرژی و آرمان‌های جوانان همانند عدالت‌جویی، آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی استفاده بهینه کرده و با تاکید بر حقوق شهروندی،‌ داشتن کیفیت مناسب زندگی،‌ تامین نیازهای ضروری مثل مسکن، اشتغال، ازدواج، اهتمام ویژه‌ای داشته و در تامین حقوق جوانان با آنان مشارکت کنند.

سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم سالاری با انتقاد از عملکرد دولت در قبال جوانان اعلام می دارد در حوزه جوانان تدابیر شایسته از سوی دولت تدبیر و امید صورت نگرفته و متاسفانه کمترین توجه به پتانسیل‌های سیاسی جوانان وابسته به احزاب و NGOها در حوزه سیاسی و اجتماعی وجود داشته است و امیدواریم دولت با تغییر رویکردهای خود نسبت به حوزه جوانان از پتانسیل‌های موجود به نحو احسن استفاده کند.

در پایان بار دیگر بر حضور فعالان، نخبگان دانشگاهی و جوانان توانمند و کارآمد در همین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید داریم. به گونه‌ای که حداقل 25 درصد نمایندگان مجلس از افراد زیر 40 سال از نخبگان تحصیل کرده و جوانان دانشگاهی شامل شود.

انتهای پیام

کد N869047

وبگردی