آفتاب

رامی حمدالله: دولت توافق ملی تا تشکیل دولت جدید به فعالیت خود ادامه می‌دهد

رامی حمدالله: دولت توافق ملی تا تشکیل دولت جدید به فعالیت خود ادامه می‌دهد

نخست‌وزیر دولت مستعفی فلسطین که چند روز پیش به خاطر ناتوانی در انجام مسئولیت خود استعفا داد، اعلام کرد که این دولت تا زمان تشکیل دولت جدید به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، رامی حمدالله روز سه‌شنبه در جلسه هفتگی هیات دولت فلسطین تاکید کرد که در نشست کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان دستاوردها و موانع فعالیت دولت خود طی یک سال گذشته را تشریح کرده است.

حمدالله اعلام کرد که کمیته اجرایی ساف در این راستا تصمیم به تشکیل کمیته‌ای برای هماهنگی و رایزنی با تمامی گروه های فلسطینی به منظور تشکیل دولت جدید طی بازه زمانی یک هفته‌ای گرفت و قرار است تمامی گروه های فلسطینی در این دولت مشارکت داشته باشند تا زمینه یکپارچه سازی موسسات و نهادهای دولتی و پایان دادن به عمر شکاف داخلی فلسطین فراهم شود.

وی افزود: کمیته مذکور همچنین با همکاری کمسیون مرکزی انتخابات زمینه برگزاری همزمان انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و پارلمان فلسطین در سریع ترین زمان ممکن را فراهم خواهد کرد.

رامی حمدالله تصریح کرد که دولت کنونی تا زمان تشکیل دولت جدید به انجام مسئولیت ها و خدمت رسانی به ملت فلسطین به فعالیتش ادامه خواهد داد.

وی از تلاش های تمامی اعضای دولت توافق ملی طی یک سال گذشته تقدیر و تشکر کرد.

دولت توافق ملی فلسطین در بخش دیگری از این جلسه خود بودجه سال 2015 فلسطین را تصویب کرد و برای بررسی و تصویب نهایی به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ارجاع داد.

دولت توافق ملی فلسطین پس از ناکامی در انجام مسئولیت های خود در دوره زمانی یک ساله، هفته گذشته استعفای خود را اعلام کرد و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم به تشکیل دولت جدید گرفت که این تصمیم با اعتراض گروه های فلسطینی و در راس آنها جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین مواجه شد و آنها از یکجانبه گرایی عباس در انحلال دولت توافق ملی و اعلام تشکیل دولت جدید انتقاد کردند.

انتهای پیام

کد N867693

وبگردی